torsdag 14 april 2011

Hårt arbete lönar sig...

Allt går som på räls just nu. Igår var det dags för ny mätning. Härligt att träffa en människa som Karin som verkligen utstrålar positiv energi. Hon är kostrådgivare och kan väldigt mycket om både kost och träning. Däremot är hon inte expert inom fitnessdieter och det påpekar hon också när hon pratar med mig. Även om jag har högre ambitioner med kost och träning så känns det oerhört bra att träffa henne ungefär varannan månad som ett bollplank, någon att diskutera med. Resultatet visade -5% fett, vilket motsvarar 3 kg fettvikt. Total viktminskning -2kg. +0,9 kg vätska och +0,2 kg muskelvikt... hm. Vad kan detta betyda? Visst, felmarginal i all ära men jag verkar åtminstone inte tappa muskler.

Risken är att det berömda belöningssystemet som är medfött hos oss människor går igång. Bra resultat leder till att jag är värd en belöning... denna belöning bör dock vara icke ätbar. Kanske är det läge att köpa nya löparskor eller varför inte slå på stort och köpa mig en bärbar dator. En grill skulle inte heller vara helt fel till nya huset.

Just det... imorgon blir jag husägare! Helgen kommer alltså att innebära diverse "hussysslor". Helst vill jag flytta in omgående men jag måste börja med lite målning. Ska också gå igenom hur jag ska lägga upp arbetet, inte börja med lite här och där. Kommer förmodligen att sluta i "Arga snickaren" när jag står där med allt i ett enda kaos. Det kommer att behövas handlas lite saker: säng, köksbord, utemöbler, grill, gräsklippare t ex. Räcker med en handjagare eftersom jag har en lagom liten gräsplätt. Skulle ändå bara få psykbryt med en motorgräsklippare som inte gör som jag vill. Måste vara med nyckel i så fall, har för korta armar för att dra igång en med snöre. Provade hemma hos mina föräldrar förra sommaren men jag fick inte till den rätta snitsen, när den väl hoppade igång blev jag vettskrämd. Ska iaf bli skönt att slippa bo mitt på stan med alla miffon som åker runt i sina högljudda bilar med dunkadunka musik, gamla rostiga volvon och mercor om vartannat. Bondtölpar! Skaffa er ett liv.

Nu ska jag avsluta kvällen med kesella och bär. Idag har jag tränat på morgonen, kl 7:00 var jag på gymmet och körde axlar, bröst och mage. Hade tid hos naprapat efteråt så resten av dagen har jag vilat från träning. Ingen cardio eftersom mina stackars ben är slitna. En vilodag är allt de får för imorgon bitti är det deras tur att jobba i gymmet.

Sweet dreams!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar