onsdag 11 maj 2011

ÄNTLIGEN!!!

Som Gert Fylking brukade utbrista: Äntligen! Nu har jag fart på bredband, TV och telefoni... okej det finns säkert mycket kvar att fixa med kablar och sladdar som ligger i en enda röra och säkert massor av smarta (???) funktioner att installera, men det funkar iaf. De senaste dagarna har jag förbannat vår moderna teknik ett hundratal gånger och även Telia har fått sig några påringningar. Man skulle kanske ha levt på 40-50-talet istället. Suck vilken bakåtsträvare man är, låter som gamla Agda 85 år.

Det har varit dåligt med bloggande i samband med husköp och flytt. Tidigare när jag "bara" har flyttat mellan lägenheter har man snabbt kommit på plats i nya bostaden men nu är det betydligt mycket mer som måste fixas. Huset i sig är fräscht och det var egentligen bara ett rum som var riktigt akut, plus trappan i hallen som var träfärgad i sann 70-80-talsnyans. Rummet som stod som prio 1 är det som man passerar från köket ut på altan. Det var orange väv på väggarna, orange-brun mönstrad heltäckningsmatta och massor av furu i taket samt en vägg. Nu är det vitmålat men en mörkgrå matta. Bilder kommer att läggas ut när jag har piffat till det. Näst på tur står altanen och att göra den sådär mysig, blommor, ljuslyktor, nån pläd i härlig färg så ska det nog bli bra. Därefter tänkte jag faktiskt ta lite sommarledigt och gå in för jobb, träning och hinna njuta lite av villalivet. Den där härliga känslan jag fick i helgen när jag la mig i solstolen, fällde ner ryggstödet och upp med fötterna, hörde fåglarna kvittra, barn i granngårdar som lekte... då mindes jag varför jag köpte hus!
Till hösten väntar nya projekt... övervåningen. Men för att fixa hela det taket och bjälkarna så ska jag faktiskt ta in offerter från målare. Det är värt att betala en del för att slippa slita som ett djur vareviga lediga sekund. Tid är pengar för mig... för mig är tid värt oerhört mycket. Jag har behov av tid för att hinna med livet utanför jobbet och hemmets måsten, att sköta träning och kost kräver en viss tidsåtgång. Dessutom kan det vara skoj med socialt umgänge ibland. =)

"Varför köpte du hus om du ändå inte har tid med det?" undrar säkert vissa. Jo saken är den att jag har tid men endast den tid jag anser behövas. Självklart kommer jag att göra det som är behövligt för husets standard, det är ju min borg, mitt hem! Tar gärna emot tips och kloka råd men ibland kan omgivningen bespara mig sina "besserwisser" åsikter.

Nu blir det lite TV-tittande och kvällsmålet som består av tjockt vispat Kaseinprotein, typ chokladmousse. Mums! Skriver mer om träning och dessa planer imorgon. Men jag har gjort en helomvändning i min planering. Det byggs för fulla muggar och det är en mycket glad Pernilla som får äta mycket och god mat!!! Är inte bortskämd med kolisar efter senaste årens dietförsök som har avlöst varandra. Ett break behövdes för att få fart på kroppens förbränning och dessutom bygga all muskelmassa jag bara kan.

Trevlig lillördagkväll på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar