onsdag 6 juni 2012

Korten på bordet...

Okey... here we go!

Juli 2012, under uppbyggnad... Inga kommentarer.

Januari 2012

Januari 2012

Mars 2012 (snyggt med lappen som sticker upp)


Smygtitt... dagsformen mitten av maj 2012, ca 4 veckor innan tävling

Smyggtitt nr 2... kunde inte låta bli att ta med denna. Äntligen kan jag använda bikini utan bygel... något jag har skällt om år efter år eftersom de läckraste och mest ungdomliga bikinisar ofta är utan bygel. Jag har fått nöja mig med "tantsortimentet", tycker det är orättvist när man bara är typ "20+". ;-)

Och till er som nu tänker: "HAHA.. den där har hon vuxit ur ett par dagar efter att dieten avslutas". Jag har tagit till lite marginal i storlek och eftersom brösten försvann först antar jag att de kommer tillbaka sist.

Apropå det har jag funderat mer och mer på "livet efter tävlingen". I ena stunden låter jag reptilhjärnan styra och den skenar iväg med det ena frosseriet efter det andra. Men när jag samlar mig och tänker logiskt och klart inser jag att det inte är jag, det är inte mina värderingar, inte enligt mina ideal. Direkt efter tävlingen kommer jag att låta den primitiva delen av hjärnan bestämma. Pappa kommer att få klara direktiv var vi ska för att inta första måltiden i frihet. Söndagen börjar med hotellfrukost. Även söndagen kommer jag att vara totalt fri och äta det jag är sugen på. Veckan därpå kommer jag att återgå till striktare schema mån-tors, höja kalorimängden men hålla mig till bra mat. Men sen är det midsommar för hela slanten... TJOHO kunde inte komma mer lägligt. Silltårta, färskpotatis, lax i alla möjliga varianter, ägghalvor med räkor, pajer och en liiiten liten snaps slinker säkert ner. Förhoppningvis hinner vi få svenska jordgubbar också vilket innebär en traditionell jordgubbstårta eller cheesecakevariant. 

Efter midsommar är det "back to reality". Alltmer börjar en plan ta form. En plan som innebär balans, frihet under ansvar, näringsrik, fräsch mat: färgglada grönsaker, bär, frukter, quinoa, bönor, linser, rotfrukter, hembakt grovt bröd med hela korn, hemmagjord müsli, naturell yoghurt, sojamjölk, kyckling, kalkon, kött, tonfisk, lax, makrill, avocado, frön, oljor... Mmmm... och ÄGG, hur kunde jag missa det, guds gåva till människan. Har funderat på olika spår gällande kosten, t ex periodisk fasta, Paleo, ISO-dieten. Jag är ju som bekant en "allt eller inget" person som antingen vill gå in för något 100% eller inte alls. Men jag tror att jag först ska hitta en bra balans innan jag ger mig på nästa steg.

Sådär, avslutar med en bildbomb. Matporr... ;-)

Drömfrukost, havregrynsgröt med vispad äggvita, sojamjölk, banan, goji- och mullbär, rostade solrosfrön och självklart kanel.

Drömglassen, i särklass godaste glassen enligt mig. Ananassmaken är en given favorit, tätt följd av choklad och päron.

Och så slutligen några semesterbilder... "det ljuva livet". Frukost uppdukad på balkongen.

Det typiska turkiska brödet tillsammans med ett par olika röror. Börjar man kan man inte sluta. Ser stort ut men det försvinner snabbare än man hinner blinka.

Till sist... jag tillsammans med givna semesterpolaren Efes. Iskall och immig. Det är trots allt "bara" ett par veckor per år och en kväll vid Medelhavet med 30 grader i luften smakar det mycket gott. Skål alla vänner!






11 kommentarer:

  1. Det ser grymt ut Pernilla. Jag håller tummarna för dig på alströmer!

    SvaraRadera
  2. Vilken resa du gjort! Kommer att bli super på scen:) Jag kommer och hejar på dig!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vi ser att du är en träningsinriktad person. EthicSport erbjuder nu 25% rabatt på alla produkter! EthicSports kosttilskott är använda av italienska professinella idrottare och är dopingfree-testade och certifierade av det italienska hälsovårdsinstitutet. Kika in på vår hemsida om du är intresserad och köp gärna en produkt för att testa!

    SvaraRadera
  4. Oj oj oj vilken förändring :) Ska bli kul att träffa dig och se dig snart :) Hoppas jag känner igen dig bara ;) annars får du hoppa på mig :P

    SvaraRadera
  5. Du ser GRYM ut Pernilla!!! Vilken fantastisk utveckling! Du kommer att se superantastisk ut på scen!!!:):) Massor kramar från mig:)

    SvaraRadera
  6. Oh, smygtitten ser braaaa ut! Spännande, spännande..! :D Kör hårt!!

    SvaraRadera
  7. Lånar en bild av dig gumman till bloggen hoppas det inte gör något?!
    Ser grymt bra ut vi kommer och hejar på lördag!!

    SvaraRadera
  8. Wow vilken förändring, helt otroligt! Du är ju så grym. Jag hejjar på dig!! :)

    SvaraRadera
  9. 1000 stjärnor för dig Pernilla! Imponerand har jag fulgt dig långs din väg och nu står du här vid ditt mål!!!;) Allt gott för dig imorgon, lördag, du kommer att skinna som en riktig stjärna!!!:):)
    Kram-kram-kram från mig:):):):):):)

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Ville bara säga att jag tyckte du var fin på tävlingen och med lite större lårsvep så kommer du kunna bära även en väldigt låg fettprocent.
    Jag är superimponerad av din resa!
    /Annelie

    SvaraRadera
  11. bra jobbat =)

    ska bli spännande att läsa din utvärdering av din debut och hur du upplevde hela tävligen =)

    SvaraRadera