lördag 19 maj 2012

4 veckor...

Obegripligt nära.

Efter förra veckans notering av vikt förstår jag att folk undrar hur lång/kort jag är... Kan upplysa om att jag endast är typ 2 äpplen hög, 150 cm. Känner mig som en minimänniska just nu. =) Märkte detta häromdan när det blåste som värst, en rejäl vindpust och jag hamnade halvvägs ner i diket. Egentligen känns det helknäppt när jag inser att den totala viktminskningen från november är hela 12 kg... på "lilla" mig som alla säger. Var tvungen att känna på en 12 kg hantel igår för att fatta.

Vikten ligger stabilt från förra helgens vägning. Ingen fara på taket. Har faktiskt råd med en liten uppgång utan att det är någon fara. Har tagit det ganska soft med cardion denna vecka. Har utfört morgoncardion som har bestått av promenader på ca 75 minuter, ett par dagar har jag cyklat 60 minuter istället. Igår fick jag en underbar start på fredagen, tog mountainbiken och cyklade ut längs landsvägen. Cyklade genom små byar, genom lite skog, ut i öppna jordbrukslandsskap. Tittade ut över det vackra landskapet, försommarens grönska, de blå bergen i horisonten, fågelkvitter, soluppgång. Hänförande! En känsla av frihet och att vara levande! Morgoncardio utförs inte endast i fettförbrännande syfte utan det är även balsam för själen. Jag älskar den stunden när jag kan samla mina tankar utan störande moment. Se hur dagen vaknar till liv.

Alltså jag har tagit det relativt lugnt med cardion. Ingenting efter styrkan vilket har fått mig att klättra på väggarna. Borde föredra detta scenario framför att behöva "panikdeffa" sista 4 veckorna men jag blir så j-a rastlös. Nu kommer jag att börja köra kortare cardio efter styrkan men samtidigt justera upp energiintaget en aning. De sk fridagarna är ett minne blott, nu ligger jag på en jämn nivå veckans alla dagar. Håller mig till dietmat, inget skit! Känns helt okej eftersom jag föredrar bra mat men ökad mängd.

Jag vill äta mycket! Bli mätt! Det är nog det jag har saknat mest under dieten. Inte skräpmat, godis och liknande. Då längtar jag mer efter en riktigt god glass, typ Magnum Infinity eller en Lakritspuck. 4 veckor kvar och jag har omedvetet(??) börjat snegla ner i glassdisken på affären, läsa tidningen Buffé igen, titta på hemsidor efter läckra tårtrecept till midsommar (jordgubbsmoussetårta låter ganska lockande). För mig finns ingen längtan efter halvfabrikat eller sliskigt smågodis utan hellre en hembakt cheesecake eller kladdkaka med en klick grädde och färska jordgubbar. Och mat... grillat kött, lax, rotfrukter, färskpotatis, hembakt matbröd med avocado och kalkon, äggmacka.

Nej nu är det dags att gå ut och möta denna dag! Ha en underbar lördag!

5 kommentarer:

  1. Tack för svar :-D
    Lycka till på tävlingen!

    SvaraRadera
  2. Hoppas din dag är soligt skön:):):)
    Nu är det nära:):):) heja dig Pernilla:):)
    Kramisar från mig som hejar på dig:):):):):):):)

    SvaraRadera
  3. Oj är du så kort, det tänkte jag inte på när vi träffades ;)
    Ja nu är det nära. Och jag kommer vara där och titta :D

    Ha en härlig kväll

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken resa, 12 kg! Ska bli så kul att se dig på scen:)Kram på dig

    SvaraRadera
  5. HEEEEEEJA PERNIIIILLLLLA!
    Tänkar på dig, team-vän!!
    Massor av kramisar kommer här; "kraaaaaaaam-kram-kran":):):):)

    SvaraRadera