onsdag 20 juni 2012

Time to wake up...

Vaknade som vanligt före klockan ringde och kunde omöjligt somna om. Det är mycket som går runt i huvudet på mig just nu, förutom träning, tävling, fitness är det även Midsommarplaner och allt annat kul som väntar under sommaren. Jag älskar livet och detta lyckorus gör att jag bara vill stiga upp ur sängen och ta tillvara på varje liten sekund. Jag är fylld av motivation och energi trots att det inte ens har gått en vecka sen jag avslutade en lång tävlingssatsning. Avslutade kapitel 1 ska jag väl tillägga... fortsättning följer. När kapitel 2 påbörjas kan jag inte exakt säga i dagsläget, ska ge mig åtminstone ett par veckor att landa. Under dessa veckor kommer jag garanterat att besöka gymmet men endast träna det jag vill och känner för efter dagsform.

Eftersom jag ändå gick upp och laddade kaffebryggaren bestämde jag mig för att ta en liten morgonpromenix. Har blivit några kortare promenader samt en lugn cykeltur denna vecka. Låter kroppen vakna upp i sin egen takt. Men den där j-a kroppen vill inte samma som huvudet. Under deffen när jag var i ett kritiskt skede och behövde förbränna maximalt då ville huvudet jogga men kroppen var tvärslut. Nu när huvudet säger åt kroppen att ta det lugnt då har kroppen massor av överskottsenergi som bara måste ut. Cardioträning är ju inget som kommer att ligga i fokus under kommande satsning. Däremot tycker jag att man ska ta tillvara på sommarmornar som dessa, därför kommer jag att fortsätta med kortare vändor nu under sommaren men samtidigt se till att verkligen äta ordentligt. Det senare lär dock inte vara något problem för mig... älskar all god och näringsrik mat livet har att erbjuda.

Fortsätter smälta intryck från helgen och för varje dag som går blir jag alltmer säker, vill "göra om och göra rätt". =) Har ett hårt jobb framför mig. Deffen var bara ett förspel det är nu allvaret börjar. Tävlingen blev en väckarklocka. Det är under uppbyggnadsperioden allt avgörs, det som kommer att synas där på scenen, under deffen ska det bara skalas bort lite på ytan. Har fått många peppande kommentarer både från folk jag känner och från andra. Har även fått feedback från självaste huvuddomaren. Jag mailade och snacka om att jag blev paff när han ringde upp mig. Ett mycket givande samtal!

Nä, nu väntar en underbar frukost. Hm... gröt, fil, müsli, knäckemackor, kokt ägg... se vad jag är sugen på idag. Frihet!

2 kommentarer:

  1. YES!! Tävlingen is the beginning!! not the end!! =)

    SvaraRadera
  2. Fantastisk att känna sig taggad:):) Älskar den känslan:):)
    Ha en riktigt skön Mittsommar, kramar:):)

    SvaraRadera