onsdag 27 februari 2013

Like a prayer...

Vaknade som ett barn på självaste julafton. Pirrig, förväntansfull. På med träningskläder och direkt ut till köket för den obligatoriska kaffekoppen, den magiska kaffekoppen med Gevalia Latin Sunset. Den står där varje morgon som en pålitlig vän, min älskade Bosch Tassimo. Därefter laddar jag med en drink BCAA och kapsel med Androx. Okej svimma inte av förvåning när jag berättar vad Androx är, testosteronbooster. Första tanken är kanske att jag typ kommer att få skäggväxt och prata med basröst. Ni kan dock vara lugna, jag körde med detta tillskott under flera månader av dieten och det var då det hände grejer, tror faktiskt att det var en bidragande orsak till att jag blev så pass hård. Eftersom jag endast använder tillskott från välkända och pålitliga märken känner jag mig trygg. Självklart skulle jag aldrig använda något som påverkar min hälsa negativt eller som jag misstänker är otillåtet. Sunt förnuft och ta reda på fakta. Det är tidsbegränsat och inget jag kommer att använda på längre sikt. Men här och nu hjälper det mig att komma några steg närmare mitt mål. Hård träning, rätt kost och tillräckligt med återhämtning är a och o, tillskotten är bara en liten hjälpreda.

Jag älskar att leva fitnesslivet! Det är jag. Min livsstil. Mitt val. Att ständigt sträva efter att utvecklas i träningen. Att prova mig fram gällande kosten till vad som passar mig, hitta vad min kropp behöver för att prestera optimalt. Hitta balansen mellan hård träning och återhämtning. Våga vila när kroppen och psyket ber om det. Framförallt att få mina muskler att växa! För att sedan återigen ge mig in i en deffperiod för att skala bort överflödigt fett. Spänningen är stor att se vad som finns därunder.

Det är banne mig en religiös känsla att komma in på gymmet 6:30 och ha hela härligheten för sig själv. "Like a prayer" strömmade ur högtalarna när jag körde ben helt ensam en morgon förra veckan. Mer passande får man leta efter. I morse var det 2(!!!) personer där när jag kom. Men vi höll oss i olika delar av lokalen så vi behövde inte trängas. För mig var det rygg som stod överst på schemat, körde ett par övningar för biceps också. Bl a en gammal klassiker, curl med EZ-stång, stången var fasen så tung att jag fick köra utan vikter eller så är jag så klen. Höll ett smalt grepp och den tog där den skulle. Skönt! För rygg var det både latsdrag och rodd. Hittade grym kontakt idag. Precis den start som man önskar sig på dagen.

Jäklar klockan är 21. TV-time! Zappa mellan TV3 och 4. Äggvitefluff ska jag vispa också. Skynda skynda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar