tisdag 26 februari 2013

Vårkänslor på tillfälligt besök

Morgonpromenad i fullmånens sken inledde tisdagen. Så vackert, så stillsamt, så rogivande. Terapi för själen. Rensade tankar, analyserade känslor, summerade senaste dagarnas intryck. Inte bara träning och kost utan andra saker som sker. En del saker sker av sig själva utan att vi har möjlighet att påverka men det finns mycket vi måste göra själva. Vi måste sätta bollen i rullning för att något ska hända och plötsligt har man startat ett smärre jordskred. Okej nu pratar jag i gåtor och jag tänker inte förklara närmare än så här... just nu. Den som lever får se vad som händer och sker.

Boooom sa det så kom våren igår, på tillfälligt besök. Idag var det inte alls lika mycket vår i luften. Gårdagen var som ett rosa skimmer fylld av vårkänslor. Allt vaknade, jag vaknade till liv. Hoppas den snart vill återvända för jag längtar, tror att större delen av svenska folket längtar oerhört mycket efter sol och takdopp!

Boooom sa det på gymmet när jag stormade in. Laddade med "häxblandningen" som smakade saft, Creatine X-plode, BCAA och carbonox, allt från Olimp. Bästa platsen på bänk framför spegeln. Öste sidolyft till förbannelse, tyngre axelpressar med hantlar, fortsatte med "fjärilen" i superset med benlyft på lutande bänk för mage, Vidare till baksida axlar, hög rodd med rep i cable, drag nerifrån med v-handtag, många repetitioner, tappade räkningen. Avslutade med axelpress med viktplatta i superset med "fällkniven" och vanliga crunches med viktplatta. Grymt pass, fullt ös från början till slut. Vårkänslorna blandades med endorfinkicken, lyckorus när jag svepte min BCAA efter passet. Att supersetta axlar och mage funkade finfint, komme räven att testa detta med andra muskelgrupper på överkroppen såsom rygg eller bröst. Fick lite inspiration i senaste Body där Alex tränar tillsammans med "Bullet".

Samma ös idag när det var dags att återigen inta position framför spegeln. Bröst och triceps stod på schemat. Armarna har varit bortglömda ett tag, delvis p g a smärta och en knöl som var tre gånger så stor på vänster handled. Nu känns det bättre även om knölen fortfarande är dubbelt så stor mot höger handled. Troligen överbelastning eller nya ovana övningar, blev värre av alla X-fit pass där man t ex ska kasta upp och ta emot 10 kg boll, dra sig fram på mage med hjälp av bara armarna och liknande. Vanliga styrketräningen funkar helt okej. Därför ska armarna få en omgång denna vecka, speciellt triceps som jag prioriterar framför biceps. Självklart ska "hela paketet" se bra ut på en fitnesscen men biceps känns inte lika viktigt. Imorgon bitti ska bicepsen få en liten omgång tillsammans med ryggen som ska få en rejäl omgång med fokus på såväl bredd som djup.

Nu är det dags att inta viloläge i soffan och äta kvällens sista mål som idag blir kesella med funlight och rostade frön. Ingen äggvita idag... suck. Äggvitefluff är ju den stora favvon: vispa äggvita, i med vaniljproteinpulver och frysta hallon, fortsätt vispa, in i frysen i ca 10 minuter, ta ut rör om och NJUT! Ett tips är att äta långsamt för att njuta längre. Med tanke på alla ägg och äggvita jag äter kommer jag snart att få fjädrar eller börja värpa kanske. Smart och ekonomiskt att producera egna ägg. Apropå att vispa ska jag åka tillbaka med min elvisp. På den gamla åkte visparna ur hela tiden och på den nya är det omöjligt att få ur dem efter användning, trycker tummarna av mig, tar i med våld men inget hjälper. Den är svart och jättesnygg men den ska banne mig vara lätthanterlig. Det var dagens "Linus på linjen" som mina kollegor kallar mig... hm, jo det finns nog en viss likhet. Ett bra exempel var igår morse när jag gjorde vurpan, då viftade jag med armarna och svor så det spottade och fräste omkring mig. Sen är jag lik honom när jag nyser, atjjooooo rakt ut. Likaså när jag får mina skrattanfall. Ja det är nog ett bra smeknamn. Hahaha.

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar