lördag 12 maj 2012

41,8

Bottennotering gällande vikt... såhär lite har jag inte vägt på... ja det är så långt tillbaka att jag inte ens kommer ihåg. Någon gång under tidiga tonåren kanske. Häftigt och lite läskigt på samma gång. =) Får INTE minska mer nu.

"Glida in i mål"... hur gör man det utan att bli alldeles nojig. Efter order från coachen kämpar jag för att hålla mig från crosstrainern resten av veckan. Fyller dessutom på med lite extra energi idag. Har precis avnjutit en Swebar Wild berry efter ett härligt pass i gymet. Grillade kycklingspett och grönsaker står på menyn och till efterrätt äggvitefluff med keso, vaniljprotein, banan och bär. Sista lördagen med "fri kväll". Upplägget för sista veckorna kom på mailen igår. När jag läste sista veckans upplägg svallade känslorna över och jag ryste (i positiv bemärkelse): Lördag: Alströmertrofén, Söndag: VILA.

Som jag skrev tidigare i veckan har jag känt mig utmattad fysiskt och jag har känt mig svag i gymet. Morgoncardion har känts bäst sett ur träningssynpunkt eftersom det är på morgonen jag har mest energi. Att tvingas lasta av vikter är lite trist men ganska vanligt i slutet av en lång diet. Däremot finns den mentala motivationen där. Jag har börjat tänka alltmer på själva tävlingen vilket också resulterar i att nervositeten börjar komma smygande. Hur fasen ska jag våga mig ut på en scen i endast minimal bikini, utan brunfärg dessutom. Men mitt namn står redan i anmälningslistan och det finns "ge upp" på världskartan. Nu är det 110% fokus. Tyvärr finns inte utrymme att satsa lika fullt ut på jobbet för tillfället utan där gäller det att hålla sig "flytande" med huvudet ovanför vattenytan så att säga. Tror och hoppas att mina kollegor stöttar mig och förstår det, det gäller trots allt bara 5 veckor till. Sen är jag "back in business"!

Dagens pass som var en tjuvstart av nästa veckas upplägg (eftersom jag har bokat fotvård på måndag blir det vila då istället) gick faktiskt otroligt bra. Ben... 3*15 av alla övningar. Gick ut hårt med benpressen där jag inte fegade med vikterna trots högre antal reps. J-a va gött att känna lite syra i benen. Över till benspark, också en underbar skön övning där man kan mosa ur det sista så syran sprutar ur öronen på en. Lårcurl tog också bra med grym kontakt. Utfallen gick sådär, lite vinglig i kroppen så jag kände mig som ett korthus som höll på att rasa. =) Avslutade benträningen med bollindragning liggande på rygg, där körde jag 20 reps så det verkligen kändes. Kombinerade den med crunches på boll, också 20 repsare. Crunches i maskin där jag droppade vikter fick avsluta ett grymt pass!

Nä nu väntar en underbar lördagskväll. Det blir en varierande filmhelg för mig. Barbie igår, Hamilton idag. Igår var det mitt charmtroll till syskonbarn som valde film. Hon övernattade hos faster för första gången, fick sova i "sitt" rum på övervåningen som hon har pratat om ända sen jag flyttade hit. Det blev film och mys i soffan. Dessutom fick hon den obligatoriska manikyren, en hand med turkost och den andra handen med rosa nagellack enligt damens önskemål. =) Hon är så go alltså. I morse när hon kom ner hade hon redan klätt på sig och packat i sin ryggsäck alldeles själv. Därefter gick vi bort till farmor och farfar och åt frukost. När jag hade lämnat henne och kom hem gick jag upp för att flytta tillbaka det samt att plocka ihop lite. Eftersom hon ville ha ett bord bredvid sängen flyttade jag dit ett som stod på andra sidan av rummet. Då hade gullungen ställt tillbaka bordet och dessutom bäddat ihop sängen med täcket så fint. Hoppas hon var nöjd med vistelsen. =)

Ikväll blir det alltså Micke Persbrandt som Hamilton. Guds gåva till kvinnan!

Ha en fin kväll!

8 kommentarer:

  1. Du är grym Pernilla! Skall bli väldigt roligt att se dig på scenen om ett par veckor :) Njut av dessa sista veckor nu innan tävling :)

    SvaraRadera
  2. Nu ÄR du nära! Bara att njuta sig i mål =))

    SvaraRadera
  3. snart är det dags!! heja dej!!

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Du är grym Pernilla!
    Fantastisk att följa dig hela vägen till scenen:):):)
    Heja dig, Pernilla:):):)

    SvaraRadera
  7. Åh vad du är grym!! :) Hejja dig :)

    SvaraRadera
  8. Oj, det var inte många kilon det ;-D. Får man fråga hur lång du är?
    Lycka till :-D

    SvaraRadera