onsdag 9 maj 2012

It´s only one step away

Har äntligen börjat fatta hur nära målsnöret jag är. Läskigt nära. Att ge upp nu vore som att springa Stockholm Maraton, kämpa sig över Västerbron på sista varvet, svänga in på Valhallavägen och då när man ser Stockholms Stadion där framme ge upp.

Den här veckan har det varit jobbigast fysiskt, inte mentalt. Eftersom jag fattar att jag är nära nu känns det motiverande att bita ihop och bara köra järnet sista sträckan in i mål. Eller järnet och järnet... det blir en balansgång eftersom jag redan är nere på tävlingsvikt, åtminstone väldigt nära. Formen då?? Självklart skulle jag önska mer muskelmassa men det är sent att påverka det nu. Känner mig tanig och mager, en ovanlig känsla. Tyvärr är nedre delen av magen ett litet problem, har svårt att bli av med det sista putet men i övrigt börjar jag bli riktigt nöjd. Får helt enkelt debutera utifrån dessa förutsättningar och därefter jobba vidare mot eventuella framtida tävlingsmål. Svårt att konservera formen utan att tappa mer och inte heller göra för mycket justeringar så det går åt andra hållet. Tur jag har coach Madde som håller koll.

Äntligen känns det så nära att jag vågar börja planera på allvar inför tävlingsdagen. Dräkterna ska hämtas om ca 2 veckor. Har bokat tid hos Wendys för att fixa håret. En del av blingblinget (armband, örhängen och ringar) är införskaffat. Det är dock en del saker kvar på listan. Smink, lösögonfransar, naglar, hårspännen / stenar osv osv...

Nä nu är det dags att logga ut för idag. Imorgon bitti väntar en promenix. Älskar morgonrutinen med kaffe, aminosyror samt fettförbrännare. Hade missat att Hell´s Breath var slut förra veckan men tack vare snabb leverans av Sportkost är ordningen återställd igen.

Sov gott alla vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar