söndag 18 mars 2012

Jag reser mig igen...

Då var man på G igen! "Jag reser mig igen" som Torsten Flinck sjöng i melodifestivalen. Fulltankad med positiv energi och massor av motivation startade jag igång kroppen igår morse med en kortare morgonpromenad. Därefter väntade en härlig frukost bestående av hembakt bröd med ett par skivor Västgöta klosterost och paprikaringar, havregrynsgröt med sojamjölk toppad med hallon, gojibär och kanel, samt en vitaminbomb smoothie med apelsin, mango, banan, hallon, havtorn, gojibär och ingefära. Snacka om att jag var laddad inför ett pass på gymmet. Skuttade fram längs Borlänges tomma gator som en kalv som skulle ut på grönbete.

Det blev ett blandat pass för att komplettera veckans träning. Extra fokus på baksida lår + vader, därefter bonusövningar för axlar. Maxvikter i både Arnoldpress och sidolyft. Jag njöt av att känna musklerna jobba, känna blodet strömma fram, se markeringarna, pressa en till och en till, känslan av utmattning. Tack och lov! Musklerna fanns kvar trots några dagars ofrivillig vila!! Dagens utmaning skulle bli chins med minimal hjälpvikt men jag ändrade mig och körde pull ups istället. Körde kanske något set för mycket för i sista setet höll jag på att tappa greppet och som tur var hittade jag trappsteget att sätta fötterna på, annars hade det kunnat sluta med en duns i golvet. =) Gick över till säkrare grejer... mage där jag körde superset med Russian Twist + crunches, båda övningarna med 5 kg viktplatta 20+20 * 5 set. Avslutade passet med 4 varv "cirkel" bestående av armhävningar, burpees, utfallsgång och upphopp och mellan varven "vilade" jag 1 minut i jägarvila eller plankan. "Gott och blandat" sammanfattar passet på ett bra sätt.

Hann med ytterligare en promenad under eftermiddagen och det kändes som jag flög fram. Det fanns så mycket spring i benen som bara ville ut. Men jag fick hålla igen... tills idag. I morse släppte jag loss mina ben. Det blev en underbar morgonvända längs sjön där jag joggade fram i ett flow. Härlig känsla. Grått och dimmigt men ändå så mysigt. "In i dimman bara" tänkte jag för mig själv. Nu kör vi. =)

Nu ska jag äta lunch och ladda för ett pass på gymmet... Ha en fin söndag!!!

2 kommentarer:

  1. Härligt att vara igång igen =)

    SvaraRadera
  2. Grymt jobbat!!
    Ååh vad jag gillar Torstein Flincks teatralske låt!!! Den rör mig!

    SvaraRadera