tisdag 20 mars 2012

Ordning och reda

Blev ett svettigt pass denna tisdagsmorgon. En blandning av jogg, lite fartlek och rask promenad. Sitter och äter min frukost, minikeso med Funlight Wild berry, kanel och pumpafrön... Mums. Och självklart en kopp kaffe. Matlådorna för dagen står klara här på köksbänken. ordning och reda. Då finns inget utrymme för avvikelser. Till skillnad från när jag gick hemma och hade tillgång till kylskåp och skafferi. Höll på att bli galen. Tror att det hade med tristessen att göra. Mat är ju ofta förknippat med känslor, stress, tristess, sorg, oro. Att inte jobba under en diet har en fördel med att man har mer tid för träning, kan träna tider när det är lugnare på gymmet osv.

Efter två dagars sjukfrånvaro, tors+fre, var det riktigt skönt att komma tillbaka till jobbet igen. Tillbaka till rutinerna. Jag gillar rutiner och planering vilket är en förutsättning om man ska trivas med fitnesslivet. En diet kräver planering, minutiös planering. Jag har alltid varit en planeringsmänniska, en "listmänniska". När jag var 18-25 handlade det mer om budget för månadens krogbesök, kläder, smink som skulle med på helgens bravader och liknande.

Avslutar med ett klockrent citat från Pure Fitness blogg: "Antingen lever du fitness eller så kan du hitta en annan sport".

Fitness är inte bara en sport, det är en livsstil.

Såhär såg det ut inför Stockholmsresan härom veckan, en vanlig syn bland oss fitnesstokar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar