tisdag 13 december 2011

111213

111213... skojigt datum. Man lägger märke till såna detaljer inom mitt yrke. Man måste få ha lite kul på jobbet...

Började denna Luciamorgon med 60 minuters cykling. Relationen mellan mig och cykeln är fortsatt god trots alla timmar vi har tillbringat tillsammans såhär långt. Innan dieten drog igång var jag lite orolig att jag och cykeln skulle tröttna på varandra omgående, att det skulle sluta med skilsmässa mellan oss. Men tiden går förvånansvärt fort. Idag avslutades cykelturen till stämningsfulla Luciasånger på SVT. Började med partymusik på Radio 107,5 så det blev en härlig blandning. På jobbet fortsatte Luciafirande med glögg och pepparkakor för kollegorna. Jag luktade på glöggen iaf. En kopp kaffe och minikeso med kanel och solrosfrön gick utmärkt som Luciafika.

I övrigt har den här veckans träning bestått av en hejdundrande intervallrunda mellan lyktstolpar igår morse. Samt två stycken superpass i gymmet, rygg+mage igår och axlar+bröst idag. Som jag skrev på Facebook igår... Jag kände mig som en bulldozer som drog fram genom gymmet. Överskott på testosteron???

Nej, dags att krypa ner i sängen. Intervaller + benpass imorgon! Nu på lördag har jag gjort en tredjedel av dieten. Ofattbart hur fort det har gått. Tålamodet behövs mer än någonsin men samtidigt hur mycket tålamod har jag tid att ha. Nu måste det börja hända grejer. Efter jul höjer vi till nästa nivå. Hittills har det känts oförskämt lätt, har knappt känts som deff. Träningen är stenhård, otroligt tuffa intervallpass, men kostmässigt äter jag rejäla mängder och känner mig mätt och nöjd nästan jämt. Jag är taggad till 1000! Så välkommen till nästa nivå!

1 kommentar:

  1. Hehe... lite yrkesskada är det helt okay att vara!;):):)
    Låter ju som det går som på räls! Kalasbra kämpat!!!
    Heja-heja!!!:):):)

    SvaraRadera