torsdag 15 december 2011

Julklappar... check

Finally... klar med årets julklappar. Vi köper dock inte så mycket julklappar i vår familj. Det är bara syskonbarnen och sen brukar jag fortfarande få av mina föräldrar eftersom jag inte har några barn.

Vet att mjuka klappar inte är så populärt hos barnen men jag hoppas att de inte hatar sin faster. Vad paketen innehåller tänker jag inte avslöja än, även om de inte läser bloggen.

I övrigt har det blivit en del julklappar till mig själv. Har bl a unnat mig ett lyxigt set med Shower Gel och Body Butter från Kings & Queens. Lämnade nästan halva flaskan med duschcreme i Turkiet i somras. Nöden hade ingen lag och det gick inte ner en tum till i resväskan. Jag kanske överdriver lite men därefter försvann en del av njutningen med en varm och skön dusch. Det är vardagslyx i världsklass för mig!


Lyx och njutning behöver inte nödvändigtvis innehålla kalorier. Det kan bestå av en så enkel grej som en väldoftande produkt till kroppen. Tycker att kroppen är värd det. Min bästa vän som ställer upp i alla väder. Skulle kunna påstå att en fungerande kropp är bland det mest värdefulla jag har, så lätt att ta för given. Det kan vara en behandling, kropps- / hårvård. En cool inredningspryl till hemmet kanske, ja vad som helst.

Har även beställt ett par grejer från Balorina. Denna ska jag ha i hallen:

Och denna ska jag ha i sovrummet såklart:

Klockrena!

Annars står en massagebehandling högt upp på önskelistan till tomten. Benen skulle behöva en rejäl omgång. Och om tomten är riktigt snäll kan han skicka med lite andra behandlingar, slingor, klippning, en total make-over lagom till vårkanten.

Hotellweekend i Stockholm EFTER deffen. Det sistnämnda kommer förmodligen att bli av eftersom jag har köpt en julklapp till mina föräldrar som kommer att genomföras i Stockholm. Avslöjar inte vad det är ifall de skulle råka komma in här och snoka. Men det lär bli en fröjd för smaklökarna. En minnesvärd weekend.

Nu blir det ryggläge i soffan. Förtränga suget som finns där. Första gången under deffen som jag känner något slags sug efter choklad, julgodis, en Swebar pepparkaka eller bara en cola zero. Kan det månne vara Leilas fel, kollade på "Leilas söta jul" igår och jisses vilka Lakrits-choklad fudge hon gjorde. Ska göra dessa nästa fredag, dan före dan, och ta två stycken på julafton. Resten ska jag slå in i cellofanplast (stavas det så???) och göra fina paket av med söta rosetter.

Dessutom är det vilodag idag, mer tid över att känna efter. Tråk. Men säkert nödvändigt eftersom jag började känna av något i halsen häromdan. Har kunnat träna som planerat hittills i veckan eftersom det inte har blivit värre. Bytte dock ut det tänkta intervallpasset i utomhus i backe mot ett inomhuspass på cykeln. Dumt att utsätta luftvägarna för rå och fuktig luft i onödan. Benpasset igår blev väl inte riktigt så hardcore som jag hade hoppats på. Men okej. Imorgon ska jag vara fit for fight igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar