tisdag 6 december 2011

Long time no see

Det var ett tag sen... Dagarna rullar på.

Äntligen har jag en hel vecka i min älskade trygga inrutade vardag. Förra veckan bestod av diverse små händelser, trevligt men det rör till i planeringen. På tisdagen var det hockeymatch och eftersom mitt jobb var matchsponsor skulle jag utse matchens lirare i båda lagen. Hjälp! Men efter samråd med pappa tror jag att jag fattade ett bra beslut. Jag fick iaf inga ölburkar och snusdosor kastade efter mig när jag lämnade arenan. Träningen hade jag självklart klämt in mellan jobbet och hockeyn, det finns alltid tid för träning, det kräver bara planering. Dessutom slängde jag i mig nötfärsröran till middag och ett berg med vitkål och morot så jag var minst sagt proppmätt. Därför kunde jag lugnt titta på när alla vräkte i sig korv, chokladbitar och fikabröd i pausen. Blev bjuden på kaffe och kaka, kakan gav jag pappa som inte hade något emot det.

På torsdagen var det dags för utmaningen.... julbord med jobbet! Mina kollegor samt styrelsen med respektive, ett gäng på ca 12 pers. Min chef hade verkligen ordnat det på bästa sätt. Catering hemma hos honom och hans fru. De visste redan innan att jag skulle ha en rosa låda med mig. Hade "julbordsanpassat" matlådan och fyllt den med kalkon, brysselkål och blomkål, kryddat med örtsalt och vips hade jag en supergod och fräsch måltid. Chefens fru (antar att det var hon och inte han) hade fixat och donat och gjort det sådär supermysigt och juligt, som i "Jul med Ernst" nästan. Brasan i kaminen som sprakade, julmusik och härlig doft av glögg slog emot en när man klev in i huset. När de andra minglade runt med glöggmuggar fyllde jag min mugg med Julmust light. När de andra drack snaps skålade jag med Julmust light. Det var som att ingen noterade det. Vid matbordet kom dock ämnet upp för diskussion, eller trevligt samtal skulle jag kalla det. Nyfikna frågor om Ftinessfestivalen, Body Fitness som tävlingsform, hur man förbereder sig, hur man tränar, hur man äter, hur laddar man inför tävling, hur går tävlingen till??? Som sagt det blev ett trevligt samtal kring "min" sport. Jag behövde inte försvara mig, inte bita ifrån, bara svara artigt. Skönt!!! Med sådana medmänniskor är det enkelt att deffa.

Men om jag fick önska mig en enda sak av tomten skulle det vara ett stort paket med tålamod... det går långsamt. Vägde mig i fredags eftersom jag skulle vara i göteborg på lördagmorgon när jag vanligtvis väger mig. -0,5 kg. Hoppades på mer... som vanligt. No panic! Det känns bra nu. Denna vecka har jag varit supertaggad och älskat varje träningspass. Varje intervall, varje övning, varje repetition. Älskar att känna kroppen jobba, hur det ger resultat... för det gör det även om jag inte ser det med blotta ögat dag för dag. Vägningen i helgen blir spännande.

Var på resande fot hela fredagen. 8 timmar i en buss. Ont i rumpan var bara förnamnet. Ska aldrig mer klaga på spinningcykeln. Min kropp är inte skapad för att sitta still. Punkt. Om man tycker att det är trångt att äta på flygplan... HA! Prova att käka matlåda på en buss. Med en dam bredvid sig som också ska äta samtidigt. Hahaha.

Nu vet ni varför jag hade fullt upp förra veckan. Tänkte skriva mer om fitnessfestivalen och intrycken, samt lite om shoppingen på mässan. Imorgon eller torsdag får det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar