måndag 26 december 2011

Nytt upplägg

Typiskt mig så drabbas jag alltid av dubbla känslor såhär efter julhelgen. På ett sätt känns det tomt... vad var det vi väntade på liksom, hallå! Var det allt???

Men nu ska jag se det på andra sättet. Ska plocka fram alla positiva känslor som finns inom mig. Och en hel del "jävla anamma". Det är dags för nästa nivå! Welcome to next level! Som i ett tv-spel där man klättrar vidare till nästa värld. Nu blir de mesiga sköldpaddorna allt värre, det blir eldsprutande drakar. Deffen blir inte lättare, tvärtom. Men det är detta jag strävar efter, utmaningen. Måste säga att hittills har deffen känts förvånansvärt lindrig. Är det slut på det nu??? Jag ska liksom Super Mario kasta mig in i nästa äventyr. Vem vet vad som väntar där inne. In i bubblan och kööör.

Nya upplägget ja... Helt nytt upplägg på alla sätt. Blir otroligt spännande att testa. Se hur kroppen svarar.

Har börjat med 60 minuters cykling denna morgon. Gick över förväntan med tanke på dålig sömn, stormen höll mig vaken till och från. Jag ler inombords av känslan när jag tänker tillbaka. Jag menar när var jag uppe före kl 7 en Annandag Jul och mådde såhär bra. Tack gode gud att jag slipper dunkande huvudvärk och bakiskänslan. Ler inombords av att äntligen har bestämt mig. Att jag har "klarat" julen såhär bra. Att jag har vågat stå på mig och stå emot. Ätit lagom, druckit lagom. Mått bra!!! Jajaja, jag skulle smakapå det hemgjorda julgodiset på julafton, bla ett som påminner om Rocky road och en underbar mjuk lakrits-chokladfudge. Det straffade mig direkt genom att jag fick världens magknip. Höll på att inte ta mig hem till min bror på julfirandet, fick typ gå dubbelvikt och sakta så jag missade början av Kalle Anka. Mamma hade några mirakelmagdroppar som jag fick prova. En halvtimme senare var jag okej igen. Så kan det gå!

Hinner inte skriva mer denna gång. Gymmet väntar. Nu kör vi!

1 kommentar: