söndag 20 november 2011

Himmel och helvete...

Gårdagens formcheck... himmel och helvete kolliderade. Måttbandet var på den vänliga sidan. Resultatet av mätningen visade på minskningar framförallt i midjan och stuss, även små förändringar på lår och arm. MEN.... på motståndarsidan denna morgon stod ingen mindre än vågen. Denna läskiga varelse. Jag klev upp och resultatet var katastrof! Ärligt talat hade jag det på känn eftersom jag kände mig som en vattentunna inombords. Gör alltid det när jag har sovit katastrofalt dåligt. Har lika svårt att slappna av på nätterna mot lördag varje vecka, kanske ligger jag och spänner mig omedvetet/medvetet för vägningen.

De negativa känslorna svepte över mig och tvingade på mig den äckliga offerkoftan. Kände mig sviken och förrådd av min egen kropp. Jag kunde knappast vara besviken på mig själv, på min disciplin, då jag har följt upplägget enligt planerna hela veckan. Men min kropp var den stora förädaren. Jag trodde att vi var vänner. Den kunde knappast ha gett upp i ren protest, inte utan varningstecken, dessutom är jag bara i början av deffen. Jag tycker att jag har gett den en bra dos av träning, mat, sömn och vila, förutom sista natten förstås. Vad skulle jag göra? Starta krig mot egen kropp... nä så funkar det inte. Istället behärskade jag mig. Bestämde mig för att slita av mig den stickiga offerkoftan och slänga den i soptunnan.

Jag lät frustrationen rinna av mig sakta och säkert. Åt frukost, packade tränignsväska och cyklade till gymmet för intervaller. Där rann, bokstavligt talat, den sista frustrationen av mig... på löpbandet. Lite återhämtning innan jag fortsatte med axlar och armar. Skönt pass. Grymt pass. Revansch!!!

Välbehövliga ord från coachen fick mig ännu mer på banan igen... Vinden vände och det blev en härlig lördags trots allt. Valde att se det positiva, dels måtten som hade minskat och dels spegelbilden. Det var en stark och snygg tjej i spegelbilden på gymmet, hon strålade, hon log både inombords och på utsidan. Det är trots allt det visuella som avslöjar formen, vad displayen på vågen visar är egentligen bara siffror, totalt värdelösa. =)

Hoppas alla har en bra helg! Kram!

1 kommentar:

  1. Jag tycker det låter som du enbart gjort framsteg i din deff!! Måtten och speglen berättar:):):) Skit i dumma vågen, en slu rev den där våge och inget att lita på vad gäller själva dagsformen i sig vid varje vägnongstidspunkt.
    Ha en bästa söndag idag, kramar från mig:);)

    SvaraRadera