lördag 26 november 2011

Lördagsmys

Vilken underbar lördag. Har tagit fram adventsstakar och stjärnor. Pysslat här hemma och gjort fint inför advent. Mys! Har till och med bakat en mjuk pepparkaka. Det doftar jul i hela huset. Provsmakade en tunn skiva och den blev helt okej trots att jag bakade med fullkornsvetemjöl. Bra att testa den innan jag bjuder andra på den. Hoppas bara att den håller sig lika god tills imorgon när jag ska bjuda på adventsfika. Då är det se men inte röra för min del. Ska även gå på julmarknad vid Rådhustorget här i stan och bara insupa alla härliga dofter av glögg, pepparkakor, lussekatter m m. I det gamla källarvalvet på Stadshotellet är det marknad med närproducerad mat och alla diverse godsaker såhär till jul.
Hela veckan har känts otroligt bra. Känner mig nöjd med tillvaron, både gällande jobb och privat. Tänkte återkomma till diet och träning imorgon. Det är ju nämligen dags för att inleda fas 2. Första månaden är till ända och jag ska göra en liten sammanfattning. Månadsbokslut. Till dess tänkte jag fortsätta lördagskvällen med "Så mycket bättre" och därefter såhär:


1 kommentar: