måndag 7 november 2011

Monday morning...

Den optimala starten på veckan... 60 minuter svettig cykling. Det är riktigt mysigt att börja dagen på cykeln framför Nyhetsmorgon, som en ren bonus blir man dessutom lite allmänbildad. Känslan när jag kliver av cykeln är obeskrivlig för de "icke-frälsta", ni som älskar att träna vet vad jag menar. Bilden ljuger faktiskt... eller den är iaf en stor underdrift. Svettfläcken ser ju ut som en liten tennisboll men det rann av mig. Håret var genomblött.



Levde på endorfinruset hela morgonen och jag nästintill dansade in på jobbet. Mina kollegor trodde att jag hade börjat med någon drog. Tyvärr kom tröttheten som ett brev på posten lagom efter lunch. Tjong... som att få en smäll i huvudet av en stekpanna. Men det var mental trötthet, inte kroppslig. Kroppen behövde och den ville träna. Det gällde bara att få med huvudet. Därav anledningen till det slentrianmässiga ryggpasset. Det var mycket folk på gymmet och jag fick kasta om i upplägget, byta ett par övningar. Det enda jag var 100% nöjd med var magträningen som jag avslutade passet med. Crunches på boll, sneda crunches där jag körde olika varianter. Sist men inte minst några set russian twist med viktplatta. Okej, inte helt nöjd men jag försökte intala mig: "Även ett dåligt träningspass räknas", "Den bästa träningen är den som blir av". I slutet av dieten är detta avgörande, förmågan att ta sig till gymmet och genomföra passen enligt schema trots att man inte är på topp.

Dags för middag! Nya favoriträtten är nötfärs med bönmix, kikärtor och sallad. Kryddas med lite starka kryddor, bl a chiliexplosion och Cherimoula från Santa Maria.

Två trogna kompisar i köket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar