tisdag 26 mars 2013

I´m coming home

Babe, I´m coming home... Nja någon babe finns inte. Men jag kommer hem för att uttrycka mig på ren svenska. Min plats i solen är säkrad, årets Turkietresa är bokad. Alanya here I come... 28 augusti. Skulle BARA bli en vecka i år... det blev visst två. Men andra veckan kostar typ 700 kr extra per person och då kan man inte motstå.

Tävlingssatsning och charterresa... Det går om jag bestämmer mig. Ekonomiskt kommer det att kosta en del men det finns en budget som förhoppningsvis kommer att hålla hela vägen in i mål. Hmmm... Deffen då? Om jag kör igång i god tid och är en bra bit på väg så ska det gå bra. Behöver faktiskt inte leva på vitt bröd, strips, majonäs, toast, pizza och feta såser bara för att jag är utomlands. Problemet i Turkiet är egentligen inte maten utan snarare mängden mat och storleken på portionerna. Och smakar det bra äter jag tills det nästan är tomt på talriken. Sen har vi ju Efes pilsner, den underbara iskalla immiga flaskan, första klunken är en känsla lika härlig varje år. I övrigt dricker jag mestadels vatten och Cola Zero, massor av Cola Zero. Double Cola Zero är min specialare på strandserveringen, två burkar och ett jätteglas.

Tävling eller ej, till Alanya ska jag. Staden i mitt hjärta. Med alla minnen. Sommaren 2011 när jag hade "the time of my life". Även om den sagan är över lever känslan kvar och kärleken till staden dör aldrig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar