lördag 9 mars 2013

X-fit och schlagerparty...

Ännu en arbetsvecka är förbi... Swisch sa det bara. Slutet av veckan blev ganska stressig på jobbet och det är jag inte van vid märker jag. Under åren i Stockholm hade jag en betydligt högre stresströskel, nu är den nästintill obefintlig. Som en blandning mellan Basil i "Pang i bygget" och Linus på linjen kände jag mig igår. Vi avslutade dock fredagen med lite skumpa och jordgubbar så det blev ett lyckligt slut på kaoset. En väldigt bra laddning inför gympasset. Fortsatte fira fredagen (f ö veckans bästa dag) med ett underbart pass i Borlänge. Min gamla "hemmaplan". Benpress i massor av set, vadpressar av olika slag och även några ryggövningar, passade på att köra det som inte finns i Säter. Kom in i en mycket skön stämning och jag njöt av atmosfären i gymmet. Det är som att hitta hem, en känsla av lugn & harmoni blandat med en jäkla massa adrenalin. Svårt att beskriva för de "ofrälsta". Utan att glo alltför mycket spanade jag in mina likasinnade, både killar och tjejer som älskar att träna, som inte är rädda för att ta i, vågar anstränga sig till max, vågar kliva ur bekvämlighetszonen, spränger gränser och passerar smärttröskeln. Halleluja!

Något jag måste jobba på är att låta stressen rinna av mig och inte ta med den hem. Tyvärr låter jag den påverka mig även som person. En stressad Pernilla är ingen trevlig Pernilla. En glad & harmonisk tjej som jag vill vara. Den påverkar även motivationen till att träna och äta bra. Allt hänger samman som en (ibland ond men oftast god) cirkel. Men trots det är jag nöjd med veckans träning och maten har varit helt okej. Inte superstrikt men okej. Godkänt för att vara offseason. Har kört ett par pass hemma på egen hand istället för att gå på pass typ X-fit. Jag har helt enkelt inte varit upplagd för att samsas med folk i en sal utan hellre ockuperat klätterställningen på skolgården och kört ett pass där, pull ups, armhävningar, burpees, upphopp, allt går med fantasi och självdisciplin.

Idag fanns ingen återvändo, jag fick ändan ur vagnen och gick på X-fitpasset. En orsak var instruktören... Hanna. Vilken tjej, vilken glädjespridare och energigivare. Vilken inspiration, vilken styrka, vilka benmuskler, ja jag skulle kunna fortsätta men nöjer mig här. Ni som bor i närheten ta er till Må Bättre i Säter och kör ett pass med henne så förstår ni. Jag är övertygad om att hon skulle stråla på en fitnesscen om hon satsade på det. Ett kanonpass där man fick ta ut sig maximalt. Kände mig som en urvriden disktrasa efteråt. Körde lite magövningar med min svägerska. Hade tänkt ösa på med marklyft och militärpressar men det fick räcka för idag. Tack och hej! Mina ben känns som stubbar efter gårdagens pass och vill begära skilsmässa från resten av kroppen. Ryggen ville också helst stanna hemma vid frukostbordet i morse efter gårdagens rodd och smala lats.

Har precis kommit ur duschen så nu lite vila innan det är dags att börja fixa sig inför kvällens party i Borlänge. Magnus Carlsson på scen! Ögongodis, men han spelar ju som bekant på andra planhalvan. Hur som helst blir det jäkla trevligt att gå ut igen. Var in på systemet och köpte en vinflaska i veckan och insåg hur längesen jag var på "riktig" fest. Visst blir det ett par glas vin till maten ibland, kall öl utomlands, afterwork nån gång ibland, ut och äta på restaurang men sällan en riktig "tjejfest" som det blir ikväll. Risken finns att det är en bakfull tjej imorgon. Blir bakis av två glas vin så oddsen är relativt låga. Ska grunda med en Resorb (vätskeersättare). Som jag skrev på Facebook tidigare idag, mina ben känns som två stubbar i högklackat. Spännande.

Ha en trevlig lördagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar