söndag 8 januari 2012

Because I´m worth it

Ny vecka, ny kraft, nya möjligheter! Det finns ingen bättre tid än nu. Det finns bara en väg att gå och det är framåt... och uppåt. Keep my eyes on the price. Varje dag ska vara ett steg i rätt riktning, ett steg närmare målet. Det är helt upp till mig vad jag gör det till. Från och med nu tar jag träningen till en ny nivå. Ska trotsa tuggummikänslan i benen. Fortsätta springa för livet trots att lungorna håller på att hoppa ut ur kroppen. Det ska inte finnas ett tvivel om att jag hade kunnat gjort liiite till, att jag hade några procent kvar i kroppen. "Marcus Hellner"... ska mala inne i huvudet, bilden av honom efter målgången i "Tour the ski" ska etsa sig fast på näthinnan och göra sig påmind när jag är som tröttast och behöver energi.

Eftersom handleden har krånglat lite under veckan har den inte varit 100%, framförallt bröst, fram-/utsida axlar och armar har blivit lidande. Därför har jag lagt extra kraft på benpassen samt rygg där man mest använder handleden till att dra. Mage har också fått ett par rejäla omgångar. Frustrationen är stor när jag har så mycket inom mig men en simpel handled ska stoppa mig. Men som sagt jag har gjort det bästa av situationen. Tålamod och lugn så blir det snart bra. Jag kan åtminstone ösa på med cardion. Och om jag får välja föredrar jag detta framför att drabbas av någon långvarig infektion eller förkylning. Peppar peppar ta i trä... *lägger en hand på huvudet*.

Fick ett obeskrivligt men mycket välkommet sug efter ett tungt benpass. Hmmm... jo jag är kanske lite märklig. Benpressen lockade så jag packade träningsväskan, mixade ihop träningsdrinkar och begav mig till gymmet. Den satt där den skulle minsann!!! Utfall med hantlar i superset med 20 st upphopp tog den också. Äntligen var jag på ett "riktigt" gym där de har liggande bencurl så även om det var fokus framsida idag var jag tvungen att köra 3 tunga set för baksidan, supersetade den med benspark. Avslutade med 30 minuter crosstrainer. Grymt träningssug och sjukt taggad! Ett kanonpass helt enkelt. Tänk att det ofta är såna pass som blir bäst när man går på känsla. PANG... träningssuget kommer som en blixt. Ingen lång seg startsträcka, bara köra järnet. Egentligen vilodag från gymmet idag men man ska lyssna på kroppen. Då får jag måndagskvällen träningsfri istället.

I övrigt har jag haft en kanonhelg. Långhelg. Träning varje dag precis enligt schemat. Igår blev det 45 minuter spinning efter styrkan. Kul att bara spontant hoppa in på ett pass, speciellt när det visar sig vara favoritinstruktören, sjukt peppande och bra musik hela passet. Idag tog jag en välbehövlig sovmorgon till 8:30. Kom upp och bryggde en kanna kaffe. Njöt av den varma muggen med den ljuvliga drycken. Bestämde mig för ha en bra söndag, och vad kan bli en bättre början än en uppfriskande morgonpromenad i 10 minusgrader. Därefter hem till frukostgröten som alltid smakar bättre efter en vända ute i friska luften.

Nu ska jag lägga mig i soffan... because I´m worth it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar