fredag 20 januari 2012

Gott och blandat

Senaste tiden har vi fått en mängd trevliga mail från coach Madde. Det känns verkligen grymt kul och inspirerande att ingå i Team Pure Fitness.

Teamträff och fotografering är två av sakerna som är på G. Tillvaron känns lite som en påse Gott & Blandat just nu.

Dags att göra ny beställning av träningskläder från Dcore. Det är inte bara kläder att träna i utan de har massor av snyggt man kan ha när som helst på sin fritid. Att kika runt på hemsidan är som att släppa in ett barn i en leksaksaffär. Jag vill ha ha ha! Har spanat in denna jacka, ett par praktiska tights är ett måste och dessutom är jag sugen på denna läckra top som jag vet många beställde i höstas.

Förövrigt känner jag starkt behov av en rullator, alternativt ny höftkula. Går som en 90-åring. Träningsvärken i benen i kombination med lika värk i magmusklerna innebär viss svårighet att hålla kroppen upprätt. Hög frekvens cardioträning påfrestar också speciellt runt lår och rumpa. Men varför gnälla? Träningsvärk är iaf den bästa värk man kan ha. Dessutom är jag medveten om att det ingår, det är en del av priset i en sådan satsning jag gör. Det är värt det... JA. Jag behöver ingen som tycker som synd om mig. Jag vet vad jag har gett mig in på och ska göra allt för att fullfölja det. De i min omgivning som lider för min skull, om de verkligen bryr sig om mig, om de verkligen värnar om mig och min hälsa såsom de påstår, sluta med ert medlidande! Om ni tycker att jag kastar bort mitt liv är det ert problem. Det ska kosta, det ska kännas, när man väl når sitt mål är det värt varje minut av slit!

Jag gillar inte känslan när man liksom ger folk dåligt samvete. När de måste försvara sig för att de inte tränar eller för att de tar kaka till kaffet. Ingen behöver försvara sig inför mig, jag dömer ingen för att de inte tränar eller äter hälsosamt, alla får stå för sina val i livet. Jag ska inte heller behöva inta försvarsställning i möte med andra. Jag accepterar att vi är olika, vi har olika värderingar osv. Man kan dock inte bortse från att man ofta möter "roliga" kommentarer. Ett par exempel:

"Tänk om jag kunde träna som du gör". Alla behöver inte träna 2 pass om dagen 6 dagar i veckan. Alla behöver inte träna för att forma en fitnesskropp. Träna utifrån dina egna behov och förutsättningar. Vi alla har 24 timmar per dygn som vi bestämmer hur vi vill spendera. Vill du träna så gör du det. Jag vill träna, jag har bestämt mig, svårare än så är det inte.

"Du tränar ju jämt/varje dag". Ja, jag tränar när andra kanske väljer att sitta hemma vid tv:n varje kväll. Eller åker till köpcentret, shoppar, dricker latte och bränner pengar flera kvällar per vecka.

Nog om det. Till något roligare... träning. Lyckades iaf få till ett hyffsat pass för axlar, armar och mage. I och med det är jag klar med styrkan för denna vecka. Avslutade med 45 minuter spinning. Hade gett mig fan på att fixa det. Trots tuggummi i benen. Favoritinstruktören hjälpte mig på traven... Haleluja! Jag överlevde. I´m a survivor!


Fredagkväll... sug på den. Jag kan helt ärligt erkänna att det är en av de svåraste stunderna under dieten. Att vara stark är inte lika med att aldrig känna sug och frestelse, däremot visar det på en oerhörd styrka och disciplin att inte falla för frestelsen, att istället höja blicken och fortsätta kämpa mot målet. Den optimala fredagkvällen består INTE av chips och läsk. Efter såna saker finns inget sug, det kan jag uppriktigt säga. Får konstiga blickar när jag hävdar att jag inte känner sug efter pizza, hamburgare, skumtomtar, feta såser... för att inte tala om alkohol. Märklig människa. Men varför vara som alla andra? =) Längtar däremot efter grovt hembakat bröd med ett tjockt lager philadelphiaost + avocado, eller varför inte kokt ägg och Kalles randiga kaviar. En fräsch pastasallad med grillad kyckling, fetaost, soltorkade tomater och färsk basilika. Wrap med kallrökt lax, keso och pepparrot. Bara en enkel knäckemacka med smör och en stark ost. Listan kan göras lång. Fredagkvällen lyxar jag gärna till med ett par rutor mörk choklad och efterrätt i form av keso/kesella med frukt/bär och rostade frön. Mmmm. Nu får jag sluta! Nu ska jag ha kalorifritt fredagsmys. En bra film. Varm filt och en skön soffa räcker en bra bit.

Trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Precis; det räcker en bra bit när målet där framme är så tydigt:)! Du är så bra och grymt bra jobbat:):)
    Hoppas du har en härlig lördagkväll:):)
    Kramar:)

    SvaraRadera