måndag 2 januari 2012

Realist!!!

Om det var "All in" som gällde häromdan är det "All out" idag. Eller vad man ska kalla tillståndet jag befinner mig i, iaf raka motsatsen till optimism. F-n 2012 skulle ju bli ett bra år. Istället håller jag på att explodera av den frustration som finns inom mig... och kvävas av besvikelse. Allt är skit just nu! Ursäkta mitt negativa inlägg men eftersom jag inte har någon att lätta mitt hjärta för får bloggen vara min kanal utåt idag. Jag måste få skriva av mig. Men just nu är jag för besviken för att orka skriva mer. Dags att vakna upp ur drömmen, bli realist, istället för naiv drömmare. Att jag skulle hinna komma i form på de 12 veckor som är kvar... nä. Bättre att anmäla mig till Biggest Looser. Jag vet att jag överdriver, jag vet att jag har tappat all verklighetsuppfattning om jag påstår att jag ska vara med i Biggest looser. Men just nu är dessa månader på deffen bortkastade känns det som. "Jag vill inte, jag kan inte"... ekar inne i huvudet.

Istället för att ta tillvara på min lediga dag sitter jag här och trycker ner mig själv ännu mer. Vad krävs för att vända detta...

4 kommentarer:

  1. Jag förstår nu på ett unifär vad som försiggår av sinnesstämning i ditt huvud just nu, fast jag vet inte varför (hur mycket du äter bland annat); men jag tänker att kanske bea att göra nån fysisk aktivitet som får fart på glädjeskänslorna, endorfinerna:):):) så att dina känslor vänder över på "ljusets sida":):):) Heja dig- heja-heja Pernilla!!!:):):):)
    Stor kram och många styrkkramar!!

    SvaraRadera
  2. Tack Annelise!!! Största orsaken till dagens dipp är nog bilderna jag tog i morse, inte alls den form jag hade hoppats på att vara i. Ser bara blek och plufsig ut. Men det blir inte bättre av att tycka synd om sig själv. Bara att ge sig in i dimman och jobba hårdare. Ska kika in på din blogg för det brukar ge mig massor av positiv energi. Dessutom står träningsdrinkarna förberedda så nu j-a kör vi! =) Kram!

    SvaraRadera
  3. Vännen! De här nojjorna är en del av deffen! Men kom ihåg att du har 2 veckor kvar! Sååååå mycket kan hända! Det är alldeles för tidigt att ge upp! Slösa inte din energi på att oroa dig för att inte komma form utan använd dina 12 veckor!

    SvaraRadera
  4. Tack tjejen! Jo det vore ju tråkigt att ge upp redan nu. Jag skulle nog inte stå ut med ovissheten om hur det kunde ha blivit. Nej, nu ska jag ta tillvara på varje dag, varje träningspass och ge allt.

    SvaraRadera