torsdag 19 januari 2012

Stockholmsresa

Snart helg! På lördag ska jag på dagsutflykt till huvudstaden. Buss tur och retur. Planen är att jag ska hinna träffa coach Madde en snabbis för en formcheck. Lättare att bedömma formen live än på halvtaskiga bilder. Siffrorna på vågen säger inte heller så mycket. Det går fruktansvärt långsamt, men jag anar en alltmer tilltagande form när jag kollar spegelbilden. I morse såg jag till att få upp spegeln på badrumsdörren. Vad då? Undrar kanske några nu. Jo, en spegel högt upp mot taket, lite lutande ska den sitta, mittemot den vanliga spegeln... och sen kan man titta i den när man poserar och se ryggen perfekt i stora badrumsspegeln. Det såg helt okej ut. Mina problemområden är mage, rumpa och lår. Magfettet kommer troligen att släppa allra sist, kanske sista månaden. Jag har tyvärr en putmage som jag inte är helt tillfreds med.

När jag ändå besöker Stockholm ska jag passa på att klippa mig på Wendy´s Hair. De är grymma på hårförlängningar och jag som tidigare har varit lite skeptisk till den typen av "fåfänga" börjar bli omvänd. Hoppas få lite tips och idéer inför val av tävlingsfrisyr.


På deras blogg finns massor av före och efterbilder, grym inspiration!

I övrigt kommer lördagen att bli en mycket sparsam höjardag. Bra mat. Lite mer energi i samband med träning, kanske en bar. Det får räcka. Eventuellt en Cola Zero också. Tiden går med rasande fart och varje dag räknas. Tänker inte lura mig själv till att äta en massa i onödan. What goes around comes around!

1 kommentar:

  1. Vad spännande med formchek! Min tur nästa gång Madde är i sthlm! :)Ha en bra helg!

    SvaraRadera