tisdag 17 januari 2012

Go hard or go home

Har beskrivit den förr... känslan att överträffa sina förväntningar. Det var med viss tveksamhet jag begav mig till gymmet idag. Inte inför själva träningen. Att utesluta ett träningspass finns liksom inte på min världskarta, så länge det inte finns en mycket bra anledning (skada/sjukdom etc). Men jag visste hur det skulle se ut med folk... som att kasta sig ner i en myrstack ungefär. Så var det förra veckan. Jag fick kasta om passen, kände mig inte alls tillfredställd när jag gick därifrån. Jag var motaglig för omgivningens påverkan. Jag valde att sätta på mig skygglapparna och se det negativa. Det var då...

Om jag nu älskar träningen så mycket som jag påstår varför ska jag då låta andra stoppa mig. Varför inte öppna ögonen och se det positiva, massor av träningsvilliga människor. Suga åt mig av all positiv energi. Att se en nybörjare i gymmet som verkligen ger 110% kan vara så himla inspirerande om jag väljer att se det ur "rätt" synvinkel. Det finns betydligt mer rutinerade gymmare som mest drar runt slentrianmässigt, ser exempel på gamla gymrävar som mest verkar vara där för att de måste, de måste stå och pumpa biceps framför spegeln, de måste köra crunches till förbannelse för att kunna visa upp 6-packet till sommaren.

När jag kom till gymmet tog jag ett djupt andetag, gick nerför trappen och bestämde mig för att möta min omgivning med ett leende. Ett leende som gav mig mer energi, mer fokus, som fick mig att fullständigt explodera. Rodd med rakt grepp... maxvikt + personbästa! Omvända latsdrag... maxvikt + personbästa! Rodd med v-grepp... maxvikt! Latsdrag... maxvikt! Bred rodd... maxvikt! Okej, ska erkänna att jag la mycket av krutet på de två första övningarna, många set, tungt tungt. Därefter dog jag litegrann. Avslutade med mage, crunches med viktplatta + fällkniven med medicinboll i superset. Russian Twist, den ultimata magdödaren. Samt några set i maskin och 3 * 1 minut planka. Självklart blev det obligatorisk avslutning med 30 minuter cardio. Det var sannerligen "All f*****g in" idag!

Varenda muskelfiber sög åt sig av efterträningsdrinken. Carbonox + aminosyror, rena dunderhonungen. Nu ska jag typ leka död i soffan resten av kvällen och kolla på handbollen.



Här köper jag mina kosttillskott
http://www.sportkost.se/

3 kommentarer:

  1. Grymt kört!! :D Skönt possitivt tänk om alla människors invation av gymmet ;)

    SvaraRadera
  2. Grymt jobbat Pernilla! heja-heja-heja!!!
    Ji-haa!!!

    SvaraRadera
  3. Tack tjejer! Ert stöd och uppmuntran betyder jättemycket för mig!

    SvaraRadera