måndag 16 januari 2012

Upp till bevis

Ahhh... bästa stunden på dagen är när man känner doften av det nybryggt kaffe, häller upp det i favoritmuggen och långsamt för muggen till munnen. Doftsinnet och smaklökarna dansar av välbehag. Att sitta vid köksbordet och bara slappna av med händerna mot den varma muggen. Det är ren och enkel lycka.

Den här veckan kommer att bjuda på en rejäl utmaning. Coachen har gett mig ett nytt upplägg där vi sänker kolhydraterna till nästintill obefintlig nivå. Det känns mest utmanande och spännande, lite läskigt också. Förra veckan sänkte vi två dagar och första dagen kändes det av ordentligt. Åt en burk tonfisk som mellis vid halv 10... Hade tonfisksmaken i käften hela förmiddagen och det kändes som den där tonfisken åkte tur och retur upp och ner i halsen. Gick runt som en zombie på jobbet och hade svårt att skriva namnteckningen. Strax innan lunch var jag ganska låg, började sjunga för mig själv för att piggna till och behålla skärpan. Då fick jag order av kollegan att gå och äta några sockerbitar. Typiska symptom för mig är huvudvärk, yrsel och en känsla av vakum i skallen, känna mig lite omtöcknad. Brukar jämföra känslan med att ha en plåthink på huvudet. Men jag vet att det beror på omställningen. Jag är väldigt känslig för kolhydrater. Och så här långt på den här deffen (fr nov) har jag endast haft ett par dagar med denna känsla. Vid tidigare deffperioder har det varit kanske ett par dagar per vecka.

Så nu är det in i dimman och köra järnet! 8 veckor kvar till ett stort delmål, därefter ytterligare två veckor till det är dags för sista veckan med tömning och laddning. Tävlingsform eller inte, jag ska åtminstone vara i mitt livs form, det vet jag med säkerhet. Vad är 10 veckor??? Ingenting, nothing, nada, nichts. Plattan i mattan... ända in i kaklet! I´ll be back.

Börjar dock veckan med en vilodag. Bytte plats mellan sön-mån. Därför blev det ett grymt benpass igår, sådär så benen riktigt skakar. På kvällen var jag till en bekant och fick massage, hon var superduktig och gav benen en ordentlig omgång. Så ska idrottsmassage kännas! Det är tråkigt när man går till massörer och betalar ganska stora summor och inte får valuta för pengarna. Idag har jag dubbel träningsvärk och säkert lite blåmärken här och där.

Dags för påfyllning i kaffemuggen! Ha en underbar vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar