söndag 22 januari 2012

Blixtvisit

Bussresan gick helt enligt tidtabell som vanligt! Massor av cred till bussbolaget för det, till skillnad från deras konkurrent SJ. Enda störande momentet var två kacklande damer bakom mig, rena rama hönshuset. I med hörlurarna och sen somnade jag iaf.

Träffade coachen en snabbis. Av med kläderna i omklädningsrummet på World Class Nybroplan, klämma och känna. Mage och armar är tydligen mest kritiskt. Trodde att rumpa och lår också var i farozonen men Madde trodde att det skulle släppa där. Ja ja... hon vara chef, hon veta bäst. =) Nu är det bara full fart framåt... Bam bam bam.

Därefter besökte jag Wendy´s Hair. En enkel toppklippning bara + ögonbrynsplock. Måste berömma det fina bemötandet! Esmeralda tog verkligen väl hand om mig. Vi diskuterade angående framtida planer och hon kom med lite idéer. Vi var rörande överens om att vi mest ska fokusera på fyllighet när det gäller hårförlängningen. Längden kommer "bara" att bli till axlarna men desto mer tjocklek. Dessutom ska vi färga bort min hemska utväxt och lägga in toner av honungsblond. Men det blir i mars.

Gladiatorerna är flitiga besökare på Wendy´s och gissa om jag höll på att trilla baklänges när jag kliver in och Prime (Micke Hollsten) sitter där. Där kom jag in med mössa nerdragen till ögonen. Omtumlande för en lantis som mig att komma till storstaden och se en tv-kändis. Jag greps dock inte av idolhysteri utan spelade oberörd. Cool, avslappnad. Var rädd att snubbla över hans väska och ramla in i klädhängaren när jag skulle hänga upp jackan. Han var faktiskt snyggare live än på tv. Åhhh nu är det fjortisvarning på mig. ;)

3 kommentarer:

  1. Hhaha vad roligt det känns att läsa dina billedliga berättningar:)
    Ååååå jag älskar att läsa dina inlägg; du skriver så levande och biledlig så det känns som om jag är i din berättelse, fast jag sitter här ocg läser den:)

    SvaraRadera
  2. Tack! Dina fina ord glädjer mig, det är sånt som får mig att fortsätta blogga! Kramar i massor!

    SvaraRadera
  3. Magen satt det hårt på mig med... Bara att köra på in i det sista. Heja!

    SvaraRadera