söndag 29 maj 2011

Ända in i kaklet

Det var full fart igår från morgon till kväll.

Började med styrkan, mixpass i ganska högt tempo. Självklart var det min favoritinstruktör som skulle leda cykelpasset. Vad gör man? Jo man kör... ända in i kaklet som hon sa. En Gainomax Bar efteråt och man var på topp igen. Hade ett par timmar på stan till förfogande innan bussen gick. Bestämde mig för att utmana min självkänsla och prova bikini. Det är bara 4 veckor till jag åker utomlands och jag lär ju inte bli mindre nu när jag äter och bygger. Stormade in på Lindex för att ge mig an utmaningen men döm om min förvåning när det var urplockat bland bikinimodellerna, fanns inte alls lika många snygga som för ett par veckor sen. Att gå till Kupolen köpcentrum kändes för jobbigt och dessutom vet jag hur köerna till provhytterna ser ut där en lönelördag. Det blev 3 par leggings istället, 1 par i vanlig modell och de andra två i en "ny" kortare modell som typ 80-talets cykelbyxor om ni minns dem. =) Tänk att allt kommer tillbaka men i en nyare tappning.

Finns flera fina heminredningsbutiker i Borlänge Centrum så jag shoppade lite smått och gott. Både till mig själv och presenter. En söt ljuslykta till min kompis som jag skulle hem till på fest. En liten grej till min kära mamma så klart. Jag var på riktigt shoppinghumör igår och hade inte ekonomin eller tiden satt gränser kunde jag ha gått där i evigheter. Allt ropade "KÖP MIG". Shorts, linnen, skor, klänningar... Man brukar prata om hur tjejer älskar att shoppa skor men jag har blivit besatt av klänningar... i varenda skyltfönster och i varenda butik hängde klänningar som lockade på mig. Tyvärr hann jag inte in på en nyöppnad butik som verkar ha jättemycket fint, både kläder och smycken. Ska ta med mig mamma på en shoppingtur framåt helgen kanske... Det är en lång "vill ha lista".

Det var tydligen något jippo för barn både på stan och i Kupolen så det gick minitåg mellan ställena. Vet inte om man behöver körkort för att köra såna tåg men det verkar inte så, jag fick nästan hoppa upp på en bänk för att undvika att bli påkörd. Trots det halvdåliga vädret vimlade det av barnfamiljer och ungar. Missförstå mig inte, jag gillar verkligen barn men ibland kan det bli för mycket av det goda. Så för att komma ifrån vimlet gick jag bort till buss-/järnvägsstationen och käkade lunch, en pastasallad med chilikyckling. Stället heter "& ett kök" och ligger i stationsbyggnaden inklämt i ett hörn, ser inte mycket ut för världen men de har Borlänges godaste sallader.

Sen var det bara att komma hem och börja ladda inför eftermiddagen/kvällen. Strax efter kl 17 var vi på väg mot Borlänge igen. 4 gamla vänner från förr, flera år äldre och klokare än på den tiden. Men ändå minns man tillbaka på den tiden med ett leende både på utsidan och inombords. "Dublin´sgänget", Dublin´s var stammisstället i Borlänge vi hängde på när vi var runt 20-strecket, 2-3 dagar i veckan. Igår var vi betydligt mognare och mer städade än på den tiden. Vi åt och drack gott. Grillade det vi ville ha, för mig blev det fläskfilé. Min kompis hade gjort en supergod pastasallad med cremefraiche, grekisk salladskrydda, fetaost, äpple m m. Vi hade en trevlig kväll. Precis lagom roligt för att orka sitta här vid datorn idag. För att riktigt återuppleva gamla minnen delade jag och Therese en pizza på Centrumgrillen innan bussen gick hem. Fy faen va gott med riktigt "bakfyllekäk". Tänker inte ha ångest över vad jag åt och drack igår eller för vad jag kommer att äta idag. Vet att jag inte kommer att göra det när jag går på diet. Disciplin och karaktär finns där stark som en klippa. Det här är bara två (ovanliga) dagar av mitt liv. Två dagar jag snabbt tar igen med träning och bra mat när jag är tillbaka på banan igen. Det enda jag ångrar är ett sms jag knappade iväg. Såna saker ska man ta öga mot öga och inte per sms med några glas vin innanför västen. Jag var rak och ärlig.

Avslutar med en bild av mig inatt, blöt och jävlig. 10 grader och duggregn det är svensk sommar i ett nötskal.




Man kan nästan se hur blöta mina leggings är efter att ha cyklat i regnet hem.
Ha en fin söndag allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar