torsdag 12 maj 2011

Life is brilliant...

Svetten rann av mig under morgonens tidiga benpass. Målmedvetet, effektivt, tungt, bra intensitet kan man sammanfatta passet. Man kan träna med megatunga vikter men ändå släpa sig fram i gymmet slentrianmässigt och inte alls få till det där lilla extra, ett annat sätt är de som man ser i gymmet som kastar sig mellan olika maskiner och kör i högt tempo men aldrig speciellt tunga vikter... sen kan man träna som jag gjorde i morse... tungt och intensivt på samma gång! =) Snacka om att vara tidseffektiv också. På 40 minuter hade jag kört igenom ben och vader så de fullkomligt darrade när jag gick nerför trappan från gymmet. En snabbdusch och upp på cykeln mot jobbet, förbi en sväng i huset och hämta matlådorna. Lite eftersvettningar fick jag stå ut med men jag var mycket nöjd när jag satte mig på min arbetsplats med proteindrinken i handen.

Vilka lyckokänslor som kan svalla över en ibland! På cykeln, min "racer-mtb", gled jag fram längs sjövägen denna vackra morgon i maj, sjön låg spegelblank och fåglarna kvittrade. Jag hade fått till ett kanonpass i gymmet och en mumsig proteindrink väntade på att svepas. Trots att jag hade en lång arbetsdag framför mig kändes livet underbart!!! Dessutom var det torsdag... dan före dan, eller rättare sagt dan före veckans bästa dag! Lovely!

Små saker och små ögonblick som gör livet värt att leva.

Apropå det har jag bestämt mig för att detta ska bli ett toppenår! Jag ska uppfylla flera av mina drömmar, jag ska kunna se tillbaka med ett leende på läpparna. Kosta vad det kosta vill. Kan inte alltid ta ut problemen i förskott, realistisk bör man kanske vara men till en viss gräns. "Expect the best, be prepared for the worst. Fuck what others say and do your own thing".

Ska undvika att ta mig själv på för stort allvar. Hatar mina hysteriattacker p g a småsaker, ett vält vattenglas kan få mig att gå i taket. Hallå, det är detta som kallas livets små djävligheter och de ingår i livet. Det är liksom en del av hela paketet. Man kan t ex inte köpa en bil men välja bort eventuella fel och brister.

Nu är det bara att inta plats framför tv:n och invänta snyggingen Saade. I will be popular... yeeeaaah.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar