tisdag 24 maj 2011

Vingliga ben

När jag ändå skulle ta hand om disk och tvätt kunde jag väl göra det med stil. Passade på att ta en lektion i mina läckra pumps som jag ska tävla i. Tur att det är långt till december för just nu vinglar jag runt som en fylltratt på en Finlandsfärja i sjögång. Fötterna känns mosade efter bara 10 minuter men övning ger färdighet.

Nu är det bestämt att jag åker till Göteborg 20-22 juni. Min första semestervecka. Ska bli mysigt att få komma dit på sommaren eftersom det var i december jag var där senast. På måndagkvällen ska jag träffa tjejerna bakom Team Pure Fitness, Minette och Madde. Ja, jag vet att de är vanliga människor men det känns faktiskt spännande att träffa dem i verkligheten, lite pirrigt nästan. Längtar redan. Tyvärr missar jag teamets Kick Off som är första helgen i juli. Är i mitt paradis (Alanya) då så jag kan inte göra något åt det. Hade mer än gärna träffat de andra tjejerna. Härligt med likasinnade människor som förstår tjusningen i att utsätta sig för en diet på flera månader, kliva upp tidigt för en powerwalk medan resten av stan fortfarande sover o s v. Träffa människor som vet vad man menar när man beskriver känslan av ett lyckat träningspass, lyckoruset, endorfinkicken av ett tufft intervallpass. Det många bara ser som rent självplågeri, svettigt, flåsigt ja rent ut fördjävligt. Hoppas på att få kontakt med tjejerna ändå genom varandras bloggar eller fb. Det kommer att behövas inspiration när vi kör igång med våra dieter, peppning, någon att bolla tankar och idéer med. Detta kommer att bli en spännande resa.

Dags att fixa det sista så man kan slå sig ner sen. Ha det!

 




3 kommentarer:

  1. Snygga skor :) Jag måste också fixa några att tävla i så man hinner träna att gå i dem innan :P /Matilda i teamet

    SvaraRadera
  2. Jag fick beställa dessa från USA för att få ett par i storlek 35. När jag var yngre gick jag alltid runt i höga klackar utan problem. Men nu föredrar jag bekväma gympaskor. Måste öva en hel del om man ska fixa en snygg T-walk. =))) Ha en toppendag!

    SvaraRadera