måndag 30 maj 2011

Redo för en åktur...

Spänn fast säkerhetsbältena för nu blir det åka av. Spana in listan på SKKF´s hemsida. Nu är det mer verkligt än någonsin. Det övergår mer och mer från en dröm till verklighet.

Det kommer att bli en händelserik juni månad. Mycket skoj på g.
  • 9 juni  Blodomloppet. Fick” blodad tand”  av loppet förra helgen som bara var 4,7 km så nu ökar jag 300 meter och springer 5 km. Vill inte köra 10 km eftersom det inte är sträckan som är viktig nu utan tiden. Har en hög målsättning så det blir en utmaning att bita i. Ska ligga lågt med cardio så det kommer inte att bli så många löp-/joggpass inför detta. Har faktiskt märkt ett samband sen jag drog ner på konditionspassen, färre pass men bättre kvalité på dessa. Den 9 juni ska jag köra järnet ända in i kaklet, jag ska spy i gräset efter målgång om det så behövs, jag ska ge det som krävs för att fixa min drömtid.
  • 18 juni Bryter av med lite party igen. 80-talsfest i Säterdalen folkpark, nostalgi för oss som minns det glada 80-talet. Inflyttningsfest och grillning hos mig innan.
  • 20-22 juni Göteborg. Dags att träffa coacherna Minette och Madde, tjejerna bakom Team Pure Fitness. Då kommer det att bli ännu mer på riktigt. Känns lite nervöst eftersom jag inte vet vad de förväntar sig av mig. Men det ska bli väldigt spännande att få feed back och tips samt få svar på de funderingar som finns. Det är hög tid att boka resa + boende.
  • 26 juni Alanya!!!!! Kunde inte drömma om detta i september när jag kom hem från min förra resa. En semesterromans som var utdömd på förhand. Men vi har hållit kontakten och nu ska jag snart återvända. Vad som väntar vet jag inte, det kan bli Heaven or Hell så att säga. Vad jag känner vet jag inte heller. Det har blommat upp känslor här hemma som jag inte kan styra över. Jag vet inte med säkerhet hur jag kommer att känna när jag kommer in i ankomsthallen på Antalya airport. Eller hur det kommer att pirra i magen när transferbussen kör in mot Alanya och jag ser borgen som delar staden i två delar, en av världens vackraste platser enligt mig, mina drömmars stad. Bara 4 veckor kvar så en snabbkurs i turkiska mottages mer än gärna.
Ser fram emot allt det här! Fylld av spänning och förväntan. Tålamod och fokus så kommer det att hålla ända in i mål. Jag riskerar att falla på mitt dåliga tålamod då jag vill köra full gas från början till slut och sen räcker det bara halvvägs. Men nu har jag ett team bakom mig. Kommer att ha klara direktiv vad som gäller, när jag behöver öka och likväl när jag behöver bromsa. Två grymt duktiga tjejer som kan det där. Dessutom de andra medlemmarna i teamet som kommer att fungera som inspirationskälla.
Nu kör vi!

1 kommentar: