måndag 23 maj 2011

Bara vara

Vilken härlig dag tralalala... Utan egentlig anledning men det känns sådär mysigt bra just nu... livet. Det är skönt att bara låta känslorna svämma över utan att behöva analysera varenda detalj. Svårt att förklara utan att låta flummig. Men ofta vill vi (eller iaf är jag en sån analytiker) förstå varför man är lycklig just nu, varför kändes det bra idag på träningen o s v. Så håller vi på och visst kan det vara utvecklande om man ser ett samband mellan lyckade träningspass och vissa faktorer och tvärtom finner samband de dagar träningen har gått mindre bra. Man vet vad man kan göra annorlunda, man vet hur man förbereder sig på bästa sätt, man skapar bästa förutsättningarna för att få till ett dunderpass. Men ibland tär det på krafterna att hela tiden vrida och vända på varenda känsla. Nu vill jag stanna kvar i detta flow. Det kommer att ta slut, det kommer dagar då det känns hopplöst, men jag kan lättare acceptera det om jag vet att jag får känna såhär igen.

Jag har uträttat de ärenden jag skulle idag både på jobbet och privat. T o m bredbandet är tillbaka. Behövde inte ens hinna bli arg igen, tack Telia och bra jobbat av teknikern som var här och klättrade i min telestolpe när jag var på jobbet. Det blev träning efter jobbet. En normal människa som tränar sådär typiskt Svenssonlagom ett par tre gånger i veckan hade förmodligen tagit cykeln hem. Men jag inväntade buss nr 5 och åkte till Borlänge. Måndag= mycket folk på gymmet. Blev ett hyffsat pass för rygg och mage.

Chins i maskin med "hjälpvikt". Tråkigt att inte ha någon hjälp så man kunde köra negativa chins i vanlig ställning, ska minsann lära mig riktiga chins! VILL KAN SKA. Nästa övning var rodd, trångt framme vid stänger och speglar så jag gjorde övningen i cable idag. Det sved ordentligt i ryggen. Därefter favoriten latsdrag, idag med vanligt brett grepp, dock var mitt "favoritgrepp" borta och det som satt där var något tjockare och obekvämare för mina små babyhänder. Blev sugen att köra biceps och det händer väldigt sällan... lika bra att ta tillvara på tillfället, 3 övningar blev det. Och attan vad stark jag var, speciellt i stående hantelcurl. Körde mage i maskin med vikter, även här var jag starkare än vanligt. Övergick till mage på bänk, crunches raka och sneda. Avslutade magträningen med omvända crunches på boll, man står i typ armhävningsposition och har fötterna på bollen och drar in benen mot magen. Efter ca 10-12 reps stannade jag kvar uppe i planka med fötterna på bollen. Sög in magen ordentligt och stod bra länge.

Idag har det varit absolut cardiofritt. Har haft en lätt tryckande känsla i huvudet och känt mig totalt utmattad emellanåt. Är grymt stolt och nöjd att jag fick till ett gympass trots allt. Imorgon bitti är det benens tur! Bäst att komma i säng snart. Matlådan är fixad. Thaiwok med kyckling, kokosmjölk och röd curry. Gjorde en variant där jag stekte kycklingfilén i ugnen och inte i småbitar i stekpannan som jag gjorde förra veckan, ombyte förnöjer.

Nä nu ska jag käka en proteinpudding och göra mig klar för sängen! See you!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar