söndag 29 maj 2011

& vadå?

Vadå och? Varför köper man ett & och sätter upp hemma? Jag gjorde det för att jag gillar tecknet, det är vackert och lämnar utrymme för fri tolkning av betraktaren. Det bara är...





Två små presentset med handduk + sten, det ena till mamma och det andra till mig. "Lycka" är till mig. Den ligger i en blomkruka i köksfönstret så jag ska se den varje morgon vid frukosten. Ska tänka på att känna lycka för livets små saker som vi tar förgivet. Som  t ex att våra nära och kära ska finnas där förevigt. Därför är "Tack" till mamma, för att jag vet att hon ställer upp i vått och torrt. Villkorslös kärlek. Lätt att ta förgivet. Jag vet att jag kan låta sur och irriterad när jag pratar med henne men jag menar inget illa. Istället för att visa min uppskattning stänger jag känslorna inom mig. Tack till pappa också för den delen även om det inte är Fars dag förrän i november.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar