lördag 28 maj 2011

Höst, sommar eller jul...

Det kan vara svårt att hålla reda på vilken tid vi befinner oss i... Dels går tiden så himla snabbt, känns som det var nyss man gick runt och letade julklappar. Dels är det svårt att tyda att det verkligen är maj när man tittar ut och vädret påminner om en ruskig höstdag.

Grillfest hos en kompis ikväll. Sommartema hade jag tänkt mig... hm. Men jag tänker trotsa vädrets makter och köra mitt race. Vad sägs om denna som jag föll pladask för. Extra kul när butiksinnehavaren berättade att de endast tar hem 2-3 st av varje klänningsmodell, okej det kan vara sånt sammanträffande att jag och de andra två är på samma plats vid samma tidpunkt. =) Sommarskor idag känns inte jättelockande men NU är det banne mig sommar.
Kärlek vid första ögonkastet

Kalla fötter kommer jag att ha men vill man vara fin...
Frukosten idag bestod av lyxgröt. Vanlig havregrynsgröt men med två vispade äggvitor som höjer upp det hela, ordagrant. Äggvitor sväller och den lilla grötklicken blir en jätteportion. Mammas hemgjorda lingonsylt (poängterar att det är mammas för hon överdoserar inte socker utan den är precis lagom sur/söt) på härligheten och en nypa pumpakärnor. Jo det var en sak till också, pepparkakskrydda, det var alltså här julen kom in i bilden. Pepparkaka mitt i sommaren, ja det funkar fint. Lingon och pepparkaka.

Ska göra mig redo för en tur till Borlänge. Men det är nästintill kris, jag bryter min lördagsrutin. Brukar luta mig tillbaka på bussen och avnjuta en kall Celsius. Idag är det tomt i kylskåpet. Måste skaffa ett lager med Celsius. Idag väntar ett mixpass i gymmet. Ben, axlar och mage. Magen pressade jag ordentligt igår så ev får den vila idag. Är cykelsugen också.

Måste sätta fart nu, höres!

Lördagsfrukost


Ett kort jag fick av min morbrors fru för ett par år sedan, stämmer så bra in på mig. Säkert fler som känner igen sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar