måndag 6 juni 2011

En söndag för mycket

Ny vecka, nytt upplägg! Känns spännande, motivationshöjande, och hur kul som helst att göra vissa förändringar. Alltid något som piggar upp en trist dag som denna. Ja, jag har svårt för söndagar. Inte bara för att det väntar en ny jobbvecka, den s k klassiska söndagsångesten. Tvärtom nästan, jag går och längtar efter att nya veckan ska ta fart, att något ska hända! Det var samma sak igår trots att jag är ledig idag, och nu blev det dessutom två st söndagar jag som har nog med en per vecka. Fast det gick bra ungefär halva dagen igår för det kändes faktiskt lite som lördag. Med tillräcklig fantasi kunde jag låtsas att det var lördag. Söndag är veckans absolut segaste dag, ingenting är öppet, inga bussar går och det känns som man bor i världens ände. Man klättrar på väggarna. Det var annorlunda i Stockholm.

Nog med gnäll. Det går EN buss till Borlänge och en hem, lagom så jag hinner med ett träningspass. Så om en timme drar jag till gymmet för att bota denna rastlöshet. En PreWorkoutdrink på detta så blir det nog bra till sist. På nya schemat står framsida ben och mage. Tidigare har jag mestadels kört hela benen på samma pass men nu ska jag alltså dela upp fram- och baksida. Det blir mest fokus på baksida eftersom jag kommer att köra den två gånger per vecka.

Ett par härliga bilder från gårdagens utflykt till Leksand. Tyvärr har jag ingen bild på räkmackan jag och pappa åt på konditori Siljan. Jösses säger jag, den var värd varenda öre.




Ha en härlig nationaldag!!! Kram

1 kommentar:

  1. Ja det är kul med förändringar. Lycka till med dagens pass :)

    Försök ha en bra "söndags" em/kväll trots allt ;)

    Kram

    SvaraRadera