lördag 4 juni 2011

Vilodag...

... eller muskelbyggardag. Började denna underbara lördag med en promenad (observera ingen fettförbränningspromenad på 1 timme) till stan för att köpa färskt bröd och jordgubbar till frukosten. Ni vet när det är sådär vackert så det gör ont i en, när alla färger, ljud och dofter fyller sinnena och gör att man vill dansa fram, sån morgon var det i morse. Vågorna slog in mot strandkanten, ängarna lystes upp av midsommarblomster, vägen kantades av blåa lupiner, solens strålar värmde min vinterbleka hud. Samma väg som jag gick i vintras med halkskydden på skorna i 20 graders kyla.

Förutom bröd och jordgubbar fick jag med mig två burkar Cola Zero hem. Frukosten bestod av naturell yoghurt, jordgubbar, persika, Special K och pumpakärnor. En nybakt tekaka med 10% Västgöta klosterost. En mugg kaffe såklart! Detta tillsammans med nya numret av Body var en oslagbar kombination en solig lördagsmorgon! Får jag välja mellan en frukostbuffé och 3-rätters middag skulle jag nog banne mig välja frukosten. Tidigare dieter har helgfrukosten varit min heliga stund.

Ikväll väntas grillning. Massor av kött! Och färskpotatis. Det kommer att bli trångt på grillen för det ska även på paprika, champinjoner, halloumiost, tomat och majskolvar. Men det är några timmar kvar så nu ska ajg luta mig tillbaka och låta musklerna fortsätta växa i lugn och ro! För det är ju nu de växer, under vila.

Till alla som inte har vilodag idag.. kör hårt! Framförallt till mina teamkompisar! Ge järnet och tänk på vilken spännande resa vi har framför oss. Undra hur det kommer att kännas framåt december, pirrigt kan jag tro. När jag ändå bara ligger och latar mig kan jag passa på att planera dräkter. Färg... det lutar åt mörk nyans av blå eller grön, kanske sammet med glitter. Har fått tips om att sammet är ett bra material att få snyggt. Är ni andra redan klara med era bikini???

3 kommentarer:

  1. Bikiniångest! Hjälp! Ja man måste börja tänka! Men kommer ju ha en helt annan storlek än nu! Svårt!! Men de låter som fina färger!

    SvaraRadera
  2. Härligt med vilodagar :)
    Ja jag har köpt min bikini beg. Den rosa som en annan hade på en bild på min blogg. Får bara hoppa den passar sen ;) Ja ja det löser sig.

    Ha en bra kväll!!!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag ska börja titta, fast rent spontant så känns det som att mörk färg skulle kännas bäst - men egentligen vet jag ju inte vad jag pratar om;) Var har ni köpt eran bikinis? Något särskilt märke eller material som är bättre än annat tro...?

    SvaraRadera