söndag 19 juni 2011

Som man förtjänar...

Jodå minsann jag lever. Zombievarning idag men det beror på rosévinet, kanske ett glas för mycket av det goda. Det var 80-talsparty i Säterdalen. Säterdalen är folkparken här i stan som hade sin storhetstid på 80-90-talet. Jag minns uppträdanden med Herrey´s, Lena Philipsson, Lili & Susie, Orup bara för att nämna några i raden av artister som gästade Säter. Disco på Forsbryggan med det gungande dansgolvet. Minns första gången jag följde med mina äldre kusiner ner dit en midsommar, första gången jag hoppade till Sommartider. Igår var det en tripp tillbaka i tiden!

Sista natten med gänget inför dieten? Vi började kvällen hemma hos mig med grillat och pastasallad, bröd och fetaoströra. Vi var den här gången 4 st tjejer. Det pratades, skrattades och "nostalgilådan" med gamla kort åkte självklart fram.

Nu gäller det att återhämta sig inför morgondagen. Kanske dags att packa inför Göteborgsresan... kanske snart. Första tanken när jag vaknade var: "Hur fasen ska jag hinna bli pigg tills imorgon". Men jag ska ladda med en... hrm... pizza ikväll. För att jag är värd det som man brukar säga? Nej. Jag är varken värd det eller i behov av det men min kropp och hjärna tror det. Hoppas på samma effekt som av kebabrullen förra månaden, då var jag som en duracellkanin hela måndagen, superstark på gymmet!!! Enda gången jag är sugen på sån mat är just när jag har varit ute... ännu en av alkoholens negativa effekter. Hela mitt inre skriker P I Z Z A. Att försöka "lura" kroppen med att äta en kycklingfilé och ris är liksom ingen idé. Den totalvägrar. En kall Chorizo och några tortillachips gick ner till lunch. Avslutade lunchen med att öppna frysen och ta några skedar gräddglass direkt ur paketet. Observera att denna dag är ett stort undantag i mitt liv. Men det finns de som lever såhär jämt, varje helg, ofattbart enligt mitt tycke. Misshandel av sin kropp.

Inte mycket fokus på träning i detta inlägg men det kommer senare! Det är samma gamla Pernilla bara lite tröttare och mer sliten idag. Ska slicka mina sår och resa mig ur askan! Starkare än någonsin. Dessutom känns det betydligt bättre i bröstet / ryggen. Att det blev värre i ryggen berodde förmodligen på en inkompetent kiropraktor som jag var till. P g a tidsbrist hade jag inte möjlighet att besöka min vanliga klinik som jag går hos ett par gånger per år för ryggbesvär.

En skada kommer aldrig lägligt och att drabbas nu under uppbyggnaden var självklart inte bra. Man kan alltid vända på myntet. Nu har jag tillräckligt med energi för att ta en motgång mentalt, tänk att drabbas under en diet när man redan är tärd både fysiskt och psykiskt. Jag har dessutom klarat mig från infektioner och virus... host, nys... nu börjar det väl bara för att jag skriver detta. Men peppar peppar ta i trä som man brukar säga, jag håller i både träbordet och huvudet.

Göteborg, här kommer jag. =)

1 kommentar:

  1. Låter som en rolig kväll igår;) 80-talet hade ju lite kul musikstil. Roligt det där med glassen;) Glass är ju så gott, dessutom:) God tur imorrn:)

    SvaraRadera