torsdag 23 juni 2011

Time out!

Gick till gymmet med en härlig känsla, förväntan och träningssug! Precis som man vill. Kropp och huvud var överens om att det var hårt jobb som gällde idag. När kroppen skrek "Ge upp" svarade huvudet "Jobba nu, mer mer mer" och tvärtom när huvudet ville ge upp och kasta in handduken fortsatte kroppen att mata på. 

Började med bröst hantelpress och flyes på lutande bänk. I flyesen försökte jag ha så sträckta armar som möjligt och skapa kontakt i varje repetition. Ökade vikt i hantelpress men behöll samma i flyes just för att kunna bibehålla teknik och kontakt.

Dagens pass blev lite gott och blandat så jag gick vidare över till triceps. Smala bänkpress, en tanke var att fortsätta jobba lite med bröst så därför passade denna övning perfekt. Supersetade med smala push ups. Tömde sista krafterna i triceps med viktplatta över huvudet. Biceps var nästa lilla muskel. Började med superset stångcurl och hantelcurl över bänk. Höjde vikt på stången och fixade iaf 2*4 st på nya pb, tekniken var ok men kanske inte 100%. Avrundade med vanliga hantelcurls stående för biceps.

Hade gott om tid på mig och lite krafter kvar så jag funderade över vilken muskelgrupp jag tyckte var allra viktigast att träna innan jag åker bort. Axlar såklart, kan aldrig få för mycket axlar i BF. Ett triset... Hantellyft åt sidan och framåt samt framåtlutade hantellyft över bänk för baksidan. Det brände! Grym känsla passet igenom. Kanske berodde det på nya PureFitnesslinnet...? =)

Så nu känns det som jag har kompletterat träningen denna vecka. Även om semester för mig INTE innebär totalvila så tar jag åtminstone en time out från schemalagd styrketräning. Bye Sweden, hi Alanya! Resväskan ligger på golvet och runt den massor med kläder, skor och andra tänkbara prylar man behöver. Kaos är bara förnamnet.

Först och främst ska jag fira midsommar med mina nära och kära! Ska hem till mina föräldrar och förbereda silltårta och laxrullar. En liten kris har uppstått... det har ösregnat hela morgonen så jordgubbsplockningen har stängt. Kanske har de öppet imorgon om det torkar upp. Mamma fick lov att ringa hem till han som har odlingen och fråga. Vad gör man inte för sin dotter som ska åka utomlands, kanske är detta sista jordgubbarna jag hinner få i sommar. Små bekymmer kanske. =) Vi har iaf laddat upp med glass av olika sorter, GB´s nya smaker med päronsplitt och lakritspuck samt klassiker som jordgubb och vanilj.

Skulle ha tagit med mig brorsans dotter och dansa kring stången ikväll när man firar "lilla Midsommar" på hembygdsgården. Men det känns inte lockande att leka små grodorna i blött och lerigt gräs.

Oavsett väder och vind... Glad midsommar på er!!!


Förra årets tårta som jag hade skapat. Vi får se vad det blir i år.

3 kommentarer:

  1. Glad midsommar!!!
    Och ha nu en skööööön semester och passa på att njuta nu innan det riktiga allvaret sätter i gång ;)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Och blir du less på den aktiva vilan i Alanya så finns ett superbra gym på saray mah vid kleopatrastranden. "toms gym", ägs av en trevlig och seriös turk som spenderar vintrarna i Sverige. Mycket svenskar som tränar där:) Fast det har du kanske redan koll på;)

    SvaraRadera
  3. Hoppas du har det riktigt härligt på resan!! Njut njut!!

    SvaraRadera