lördag 11 juni 2011

Vill du ligga med mig då...

En rolig sak igår var att se alla traktorer med 9:or. Tänk att det var 17 år sedan man själv stod där på flaket och hoppade till "Sommartider". En poppis låt igår var Eric Amarillos "Om sanningen ska fram", mer känd som "Vill du ligga med mig då". Kul när ett gäng 15-åriga pojkar i kostym står och sjunger med till den låten och tittar på en. Kände mig som en gammal tant.

Ännu en rolig sak... Har fått Taxfree katalogen. Det närmar sig med stormsteg. Om två veckor åker jag till Arlanda. Midsommardagens kväll. Där bor jag på hotell eftersom planet går kl 6:00 på morgonen. Skönt att vara på plats och kunna få några timmars sömn. Förmodligen är det ganska lugnt på Arlanda en sån kväll. Här hemma lär det ju vara fest i var och varannan gård så det är ingen idé att lägga sig tidigt på midsommardagen.

Innan det bär av till Turkiet ska jag ju till Göteborg och träffa coacherna. 9 dagar kvar! Nästa måndag åker jag ner.

Bara 5 arbetsdagar kvar till semester del 1. Ett par dagar i Göteborg, fira midsommar, en vecka i Alanya. Inte helt fel! Det är nog inte så synd om mig trots allt. =)))

Semester del 2 har jag i augusti, 3 veckor. För mig passar det perfekt att dela upp semesterveckorna. Vill inte äta hela kakan på en gång. På två veckor hinner jag smaka lite på den men samtidigt har jag större delen kvar att  se fram emot. Men visst är det tur att alla är olika. En del vill ha alla veckor i rad medan andra föredrar att sprida ut veckorna.

Molnen börjar skingra sig både inombords och här utanför fönstret. Skulle nog behöva sova lite så kanske det ljusnar ännu mer. Hade sömnsvårigheter p g a olidlig värme i natt. Svettades som en gris. Nu ska vi inte klaga på värmen, men det finns bättre saker än svettiga lakan och mörka ringar under ögonen. En powernap så man orkar grilla ikväll. Blir en lugn och skön kväll med grillat och trevligt sällskap. Inget nattsudd för jag kommer troligen att däcka tidigt i soffan.

1 kommentar:

  1. ;) Ha-ha-ha, roligt:) Jag gilar låta "Vill du ligga med mig då": tycker det en riktig söt och oskyldig och ohögtidig sommarlåt:) lit rakt ut och rakt fram, liksom gha-ha:) Sött!
    Skönt att du snart har semester. Jag tycker också det är gott att dela upp lite, då blir dagarna/ veckorna emellan så sköna också när man vet att det kommer mera ledighet:)
    Ha en trevlig grillings`!

    SvaraRadera