onsdag 22 juni 2011

Semester

Första semesterdagen på hemmaplan. Vaknade vid 7-tiden. Kaffe, frukost och en lugn promenad längs sjön. Har kunnat pricka av några saker på min "Att göra lista". Varför blir den ändå inte kortare?

Efter lunch fick jag besök av min svägerska och lilla Alva 5 år. Hon gillar att titta på och plocka med alla grejer jag har, smink, smycken m m. Både jag och hon har en förkärlek till pastelliga färger, gärna rosa och lila. =) Alva alltså, inte svägerskan.

Har fortfarande träningsvärk i ryggen och idag även i axlarna och magen. Därför fick dagens träning bli ben med mest krut på baksidan. Körde passet i sporthallens gym, lite mer hardcorekänsla än anläggningen där jag brukar träna. Älskar den där äkta gymkänslan, där det är tillåtet att låta högt och ljudligt, skrika upp vikterna. Började med superset benspark- liggande lårcurl. Utfall i smithen. Kick back i cable cross. Benpress. Vadpress stående Avslutade med superset marklyft med hantlar- utfall med viktplatta. Underbart skakis i benen när jag gick nerför trappen.

Min plan är att hinna ett pass till innan jag åker på lördagkvällen. Målet är att jag ska ha tränat igenom hela kroppen ordentligt denna vecka, ryggen är redan avprickad, benen likaså. Högsta prioritet är bröst, i andra hand axlar och eventuellt några superset för biceps och triceps. Får se om det blir imorgon förmiddag eller midsommarafton. Perfekt att träna på gym man har tillgång till kl 5-24 varje dag. Bara att tajma in busstiderna också så jag har gott om tid på mig. En ordentlig genomkörare för kroppen som ska kännas när jag stiger ombord på planet. Då kan jag ta semester i lugn och ro, träna när jag känner för det på Ali´s gym men utan krav på antal pass och inget strikt schema.

Nu hälsar jag midsommar välkommen! Silltårta och snaps står högt på önskelistan. Vi dricker inte mycket snaps i min familj men den ska iaf stå där på bordet, det hör till och utan den är det ingen midsommar. Jag brukar kunna få i mig ett par cl. Det blir en mycket lugn, nästintill vit, midsommar. Jordgubbar! Det blir det garanterat! Igår fick jag smaka på de första nyplockade gubbarna härifrån trakten. Det finns jordgubbar och så finns det jordgubbar. De första importerade är inte mycket att hänga i julgranen. Sen kommer de första svenska från södra Sverige som har transporterats genom halva landet, de har plockats halvmogna och smaken är väl sådär. De riktiga jordgubbarna är trots allt de man får åka och plocka själv. Igår blev det kesella och jordgubbar. Till midsommar blir det förmodligen någon form av tårta. Hmm... Vi får se.

Nu ska jag iväg på en utflykt till Borlänge, handling av mat eller fotboll är frågan, mamma eller pappa. =) Vi får se vem jag hänger på när vi kommer dit. Ska ta med min kräftsallad och äta där. Picknick.

1 kommentar:

  1. Jaaa jag försöker att inte tänka på det allt för mycket o bli helt upp stressad. Men ibland är det fan svårt :(
    Hoppas allt är bra med dig!

    Kraaam

    SvaraRadera