måndag 20 juni 2011

Göteborg!

Har återuppstått från "dagen efter koman". Kunde inte motstå pizzabegäret så därför vaknade jag med äcklig smak i munnen, lite bakiskänsla även idag alltså. Pizza, kebab, hamburgare, strips... ingenting jag skulle kunna leva på dag efter dag. Skönt att återgå till min normala(???) livsstil igen.

End of story... Back to reality. Idag är dagen D som jag har väntat på. Om ett par timmar sitter jag på tåget mot västkusten och Göteborg. Incheckning på hotellet och därefter till World Class. Väskan står packad och klar i hallen, biljetterna ligger på bordet. Nästan lite pirrig av förväntan och späning. Som att jag ska ge mig ut på världens äventyr.

Träningssuget är tillbaka. Vill träna tungt! Vill träna hårt! Härligt att känna igen sig själv igen. Har trots allt åtminstone 5 veckor kvar av uppbyggnad. Från och med nu ska jag verkligen utnyttja varje träningstillfälle maximalt. Njuta av känslan att prestera, känslan av växande muskler. Bara utgå från mig själv och mina resultat, ingen jämförelse med andra. Bort med negativ attityd, in med positiv attityd. Att drabbas av den här skadan (som förhoppningsvis börjar ge med sig) har fått mig att inse saker. Att ha en fungerande kropp är ovärdeligt. Att vakna och kunna stiga upp ur sängen med egen kraft är lätt att ta för givet.

Balans och harmoni. Känslan börjar återinfinna sig. Känslan jag hade för ett par veckor sen när allt föll sig så naturligt. När det inte fanns en minsta tvekan. Jag har även insett att jag har underbara vänner. Vi har inte samma brinnande intresse för kost och träning vilket kan vara skönt. Med dem släpper jag träningen för en stund. Men samtidigt har jag märkt att nyfikenheten finns där. Lite träningssnack blir det. Den här gången får de vara "delaktiga" i min resa. Tidigare har jag stängt dem ute eftersom jag har trott att de inte är intresserade. Jag är nöjd över mina val i livet. Man kan påverka sitt liv i stor utsträckning, inte allt såklart, men mycket ligger i våra egna händer!

Dags att göra mig klar inför tågresan! Mamma bjuder på frukost idag.

2 kommentarer:

  1. Hoppas du har/hade en trevlig dag :)

    Ja nu kör vi och bygger. Jag kör igång igen på onsdag. Då har jag vilat en vecka och fått nya krafter :)

    Kram

    SvaraRadera