måndag 24 oktober 2011

All of my love

Grått ute, grått inne, grått i hjärta, grått i sinne...

Det var ju en munter inledning. Ungefär som gårdagens humör. Nej, istället ska jag vända det till något positivt. Se den här veckan som en möjlighet att lägga all omtanke och kärlek på sånt som riskerar att hamna i kläm under dieten. Familj, vänner, mitt hem eller varför inte på min kropp. En stund på spikmattan kanske, fotbad, manikyr. Lite lyx i vardagen. Har faktiskt tagit en powernap nu efter jobbet, blev ca 20 minuter vila.

Det finns så mycket att göra men just nu sitter jag här handlingsförlamad. Kanske en effekt av att jag är utan vatten mellan kl 16-20. Tänk vad beroende vi är av att allt fungerar, tänk vad mycket vi tar för givet. Att det ska finnas rent vatten i kranen, att avlopp ska fungera, att det ska vara varmt på elementen. Listan kan göras längre. Dessutom är hela mitt hallgolv upprivet nu. Spånskivor och spackel är ganska osexigt anser jag. Det luktar urk i hallen efter den gamla mattan. Lukten tillsammans med byggdamm framkallar allergiska reaktioner så jag tror att jag har drabbats av akut halsfluss. Just nu känns det som att jag bor i en lerhydda med stampat jordgolv. Så nu är det faktiskt synd om mig. End of story.

I morse var jag dock på strålande humör. Det var äntligen dags för morgonpromenad igen. Det blir färre pass på gymet men desto fler promenader den här veckan. Men jag börjar försiktigt med kortvändor. För att sedan trappa upp det i takt med att dieten drar igång. Hur som helst var det en härlig start på dagen, bästa starten man kan tänka sig. På med mössa och reflexväst, rutinerna sitter i ryggraden. Som att hela min kropp skrek: "Äntligen!"

Fuck off nu kör vi!! Kan inte låta bli att sno den raden ur låten "Det går bra nu" med Petter. Ler för mig själv varje gång den spelas på gymet. Varje gång det känns tungt ska dessa ord upprepas inom mig. Ingen tvekan, ingen tid att tänka, grubbla, älta... bara ge järnet. Har förvarnat cardiomaskinerna på gymet om att vi kommer att tillbringa mycket tid tillsammans framöver. I dagsläget använder jag min träningscykel som torkställning för tvätt. Något säger mig att den inte kommer att vara ledig för tvätt så länge till. Det kommer att tvättas träningskläder hela tiden, det kommer att förberedas matlådor in i minsta detalj. Allt som hör dieten till.

Let´s go ut på morgonpromenad. Ny reflexväst som tyvärr gör reklam för fel företag inom branschen. Trevligt om jag möter någon av mina kunder och gör reklam för en konkurrent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar