söndag 23 oktober 2011

Fel sida...

Sista passet enligt nuvarande upplägg är avklarat. Nu väntar två helkroppspass kommande vecka. Två "Gott & blandat pass", två "Best of the Best pass".

Morgonens pass blev Crossfit inspirerat. Kort och intensivt. Kände mig inte speciellt taggad som jag brukar göra inför utmaningar. Hade vaknat på fel sida och kände mig oinspirerad. Osocial. Gillar inte den sidan av mig, men jag är bara människa.  Efter passet tog jag en liten promenad i det fina höstvädret.

Hem och riva matta i hallen. Det var sannerligen inget enkelt jobb. Fick slita som djur. Halva är nu utriven, resten tar vi imorgon. Hatar kommentarer som "Du som tränar jämt ska väl klara sånt här" när det gäller hemsysslor. Jo visst, jag tränar axelpress, chins, bänkpress och benpress för att riva en j-a matta eller för att kratta en gräsmatta med löv till förbannelse. Visst har träningen ett funktionellt syfte också, som att det blir lättare att bära hem tunga matkassar och liknande. Gärna en kasse i vardera hand för att få jämnvikt. Lyfta möbler och flyttkartonger, samma där, noga med tekniken. Men att utföra en monotom rörelse som att kratta eller skotta snö är inte optimalt för min nacke. Sviterna efter en trafikolycka sitter fortfarande i trots att det har gått många år. Det är en anledning till att jag går hos kiropraktor regelbundet, iaf 3-4 gånger per år. Så bespara även kommentarer som "du som går på gym ska väl inte behöva springa hos en kiropraktor". Tänk först, tala sen.

Som en kiropraktor i Stockholm sa... Han gjorde en bra jämförelse mellan fitnesstävlande och en Formel 1-bil. En formel 1-bil behöver betydligt mer underhåll och service, för att ständigt kunna prestera på topp, än en gammal volvo som körs några gånger per vecka.

Denna långa skapelse behöver bästa tänkbara service. =)))

Sorry för ett gnälligt inlägg. Typiskt söndagshumör. Men förhoppningsvis återkommer jag inom ett par dagar med förnyad energi och positivitet. En lugnare vecka träningsmässigt väntar mig, halvtrist om jag ska vara ärlig, men däremot behövligt. Det känns som en "mellanvecka". Desto mer som ska göras på huset. Ska fixa en del saker innan jag går in i deffbubblan. Ska bl a upp på taket och klättra imorgon. Känns tryggare att göra det innan det blir halt och med tillräckligt med kolhydrater i kroppen. Att klättra upp yr och fin på deffen kan vara lite riskfyllt. Wish me luck.

1 kommentar:

  1. Hehehe, du är rolig också:):):)
    Till helvete med kommentarerna hahaha... ;) !!
    På taket är det lite farligt att visstas tycker jag, så; please be careful!
    Kram!

    SvaraRadera