lördag 22 oktober 2011

Nedräkningen har börjat

3 pass kvar... kvar till deffstart! Kastade om hej vilt i schemat och la det tunga passet för axlar och bröst idag. Imorgon blir det cirkelträning med hopprepet. Samt två st helkroppspass nästa vecka.

Dagens pass kryddades med en massa j-a anamma. Det kändes som sista chansen till personbästa så nu skulle det minsann tänjas på gränserna. Annars har jag mest gått på känslan senaste tiden, koncentrerat mig på att få maximal kontakt framför att öka vikter. Men som sagt idag var det ALL IN. Hantellyft åt sidan, hantelpressar, flyes på lutande bänk. Tre övningar med putsade rekord blev resultatet. Avslutade med magträning: Russian twist med kettlebell 20 st + crunches 20 st + planka 1 min. Denna kombination upprepades i 3 set. Hade "lilla salen" för mig själv så jag passade på att öva lite posering vid speglarna. Det är minsann inte enkelt att få till en snygg pose och samtidigt se avslappnad ut. Ansiktsuttrycket såg allt annat än avslappnat ut, mer som att jag var nödig och hade långt till närmaste toalett. "Le för i h-vete" väste jag till mig själv. Spänn mage, tänk på hållning.... och samtidigt ha koll på hur man står med fötterna. Provade lite olika fotställningar, hälarna ihop men då blev det Charlie Chaplin, fötterna rakt framåt då såg jag ännu mer kobent ut än vanligt. Hade lust att slänga mig på golvet och asgarva åt mig själv. Pajasvarning. Här kommer det att krävas mycket mycket träning! Att jag dessutom ska lära mig gå med höga klackar utan att tappa skoeländet känns som en rejäl utmaning. Ska prova att klistra fast skumgummi längs kanterna i skon kanske, eller en sula.

Det passar bra med färre träningspass kommande vecka. Dels ska jag förbereda hallgolvet, riva den gamla mattan. Golvläggaren kommer hit på torsdag och lägger nytt golv. Jag kommer att vara borta tors-fre den kommande veckan också, kurs igen. När jag kommer hem nästa fredag har jag nytt fint golv i hallen! Det föreligger stor risk att det blir en shoppingtur nästa helg. Inredningsbutiker i fokus! Apropå shopping...


Nu ska jag inte behöva frysa om fötterna i vinter.

Trevlig lördag!

2 kommentarer:

  1. Spännande, det börjar närma sig :)
    Ja det där med posering är ett kapitel för sig och dessa skor klackskorna alltså. Ve och fasa ;)

    Snygga stövlar :)

    Ha en bra lördag!!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hi-Hi... skitt vilken utmaning det där ska bli alltså, jag har inte provat än och det känns som att min hjärna inte fattat att det ska hända heller... fast det ska ju hända!:)

    Ååå vilka mysiga sköna vinterskor; jättefina!

    Ha en riktig skön lördagskväll:):

    SvaraRadera