söndag 30 oktober 2011

Nöjd med tillvaron...

Jag spricker snart av upphetsning... hahaha. Nä, inte sån upphetsning för er som fick dirty tankar. Upphetsning över allt spännande som är på g. Tacksamhet att få uppleva detta i mitt liv. Tacksamhet gentemot vem? Dels det härliga team jag tillhör med coacherna Madde och Minette i spetsen. Har sagt det förr men säger det igen, det är en ära att få tillhöra Team Pure Fitness. Om bara 10 dagar ska jag äntligen få träffa de andra tjejerna live. Hittills har jag förutom coacherna endast träffat Annelise, en go och glad tjej, en riktig energigivare.

Dessutom är jag tacksam för att jag är den jag är. Att jag tar steget utanför trygghetszonen och siktar mot mina mål. Att jag har mod och kraft till detta. Det kommer att krävas 100% planering och fokus från min sida. Det hänger på mig nu om jag ska lyckas. Jag har coachernas upplägg att följa, jag har familj som stöttar mig... hoppas jag. Men förutom det är det bara upp till mig själv att göra jobbet. Jag kommer att behöva avstå från saker, aktiviteter. Ser inte det som uppoffring utan som ett steg mot målet. Första happening: 80-talsfest om ett par veckor... no thanks. Förresten har jag tröttnat på kroglivet, det är typ bara när jag är utomlands som jag överhuvudtaget ställer mig på ett dansgolv. Det är redan stor pensionärsvarning på mig. Deffen ger mig bara ännu ett skäl att komma undan, tack för det! =) Tacka vet jag en mysig hemmakväll, krypa upp under en filt i soffan, tända en massa värmeljus. En spännande film på tv:n. I like!

Skönt att ha gjort klart kurserna för ett tag framöver. Även denna vecka bjöds det på eftermiddagsfika, med morotskaka denna gång, men inte ens ett litet äpple eller clementin syntes till. Oh my god! Ja ja, egentligen är det bagateller att haka upp sig på men jag tycker att det är dåligt av en så pass stor arbetsgivare att inte tänka ett dugg hälsosamt. Vill de verkligen ha kursdeltagare som får en sockerkick och sen dippar. Man märkte verkligen hur folk tappade fokus sista timmen. Det finns säkert fler (även personer som inte deffar eller är hälsofreak) som hellre skulle ta en frukt än en kakbit... eller är det bara jag som är kärringen mot strömmen? Inser att det gäller att alltid ha ett bra mellis i beredskap oavsett om det är deff eller inte. Man kan inte räkna med att omvärlden ska förstå.

Imorgon kör jag alltså igång nya upplägget. Längtar efter att återse min gamle vän, träningscykeln. Den står ju här så jag ser den dagligen men under en tid har den endast fått agera torkställning och klädhängare. Vi får se om jag är lika entusiastisk imorgon bitti när jag har gjort 60 minuter. Matlådorna är förberedda fram till onsdag. Jag har myst idag när jag har pysslat i köket. Älskar att planera och strukturera mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar