torsdag 13 oktober 2011

Jag har en plan

Tack gode Gud för det. Jag funkar bäst med fasta rutiner. Jag agerar lugnare och mer behärskat när jag vet hur och vad jag ska göra. För att klara sista veckorna på uppbyggnad har jag en plan. Inga konstigheter alls. Bara se till att göra det bästa av den tiden som är kvar. Kort och konsist. Men jag har iaf en plan. Yeah!

Även om man får intrycket av att jag hoppar av glädje hela vägen till gymet eller följer kostupplägget utan problem så är jag bara människa. Det finns ingen on/off knapp att trycka på, ingen "starta om" funktion som på datorn. Min motor är mer komplicerad än en bil, det räcker inte med blyfri bensin för att jag ska gå. Det ska vara en bra fördelning av näringsämnen. Det ska finnas tillräckligt med energi. Det är visserligen inte problemet nu under uppbyggnad. Men det krävs fullt fokus redan nu. Förutom energi i form av mat drivs jag av glädje, träningsvilja, målmedvetenhet, passion, drömmar. Många tror att fitness och kroppsbyggning bara handlar om deff, att dieta, att promenera timmar varje morgon, att leva på tonfisk och ris. Deff är ingen lek. Men den som inte tror att uppbyggnaden kräver disciplin tror fel. Släpper jag disciplinen och slarvar med skräpmat, godis, party med kompisarna på helgerna eller slappa framför tv:n istället för att träna då bygger jag förmodligen inte den fitnessfysik som är målsättningen för att kliva upp på scenen med stolthet. Det är dock ingen livsstil jag längtar efter, det "svarta" livet. Att satsa på det här är ett medvetet val. Min livsstil är ett medvetet val. Men det kommer stunder då jag ifrågasätter mitt val. Det "vita" livet. Livet är inte bara svart eller vitt, det finns en oändlig gråskala att utforska. Men jag har bestämt mig att göra detta. Jag tror att jag har vad som krävs. Jag har en plan hur jag ska tackla eventuella problem. Som det känns nu blir det svåraste att få tiden att räcka till. Jag bor offside här uppe på landsbygden, det går typ 3 bussar per kväll om jag ska in till nån av grannkommunerna och träna. Men man ska inte måla FAN på väggen. En sak jag absolut inte ska göra är att ta på den stickiga offerkoftan, den hänger längst in i garderoben och där ska den hänga.

Ska jag vara ärlig hade jag längtat efter en lugnare vecka alldeles innan dieten. Ingen dör av träningsvärk men det vore skönt för kroppen att få behandling (ska till kiropraktor nästa vecka) och sen vila några extra dagar. Men vad är det som får mig att "keep on going"...? Det är saker på g, tack vare det härliga Team Pure Fitness som jag har äran att vara en del av. Bästa coacherna Madde och Minette fixar för att vi ska få det bästa möjliga. Massor av rosor till er för det fantastiska jobb ni lägger ner. Det är en jättegrej på gång. Reportage i tidningen Body. Min favorittidning, den enda äkta träningstidningen enligt mitt tycke. Tyvärr kommer det att ske redan i november när jag precis börjar min deff så jag är inte i kanonform. Men jag hoppas på att få vara med på ett hörn ändå, det är ju "once in a lifetime".  Samma vecka ska de flesta(??) tjejerna ner till Kristianstad och träffa våra sponsorer Dcore. Det ges möjlighet att plåtas i deras fotostudio i den nya höstkollektionen. Eftersom jag bor närmare nordpolen är jag tveksam till om jag har möjlighet att åka, synd att missa ett sådant tillfälle men pengar växer inte på träd.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar