onsdag 19 oktober 2011

Med autopilot och hink

Idag var det autopilot som gällde för att fixa träningen. Har känts som en hink på huvudet hela dagen, en j-a plåthink. Så med hinken över huvudet och med autopiloten påslagen äntrade jag gymmet. Inte med den vanliga gnistan men väl på plats ramlade bitarna på plats... som alltid. Antar att detta bara är en i raden av dagar. Ni som deffar vet väl vad jag menar. Det kommer garanterat värre dagar. Man ska inte måla f-n på väggen men samtidigt vara förberedd på det värsta.

Expect the best, be prepared for the worst...

Men bara för att man INTE deffar betyder det inte att livet alltid känns på topp. Likväl som att deff inte bara betyder djupa dalar, allt har sina ljusa och mörka sidor. Livet består av höga berg och djupa dalar och däremellan tråkiga raksträckor. För mig är raksträckorna jobbigast. När det varken finns glädje, sorg eller ilska, bara likgiltighet. Jag blir hellre arg som ett bi, ledsen och gråter, för att i nästa stund känna lyckan återvända. Jag vill få ut känslorna snabbt. That´s my personality...

Efter besöket hos kiropraktor fick jag rekommendation att träna lite lugnare idag. Det fick bli ett lättare pass för axlar samt mage. Axlar har hög prio och idag låg fokus på många repetitioner.

Nu åker jag på kurs i två dagar. Hotellvistelse... igen. Det är inte särskilt komplicerat såhär innan deffen. Bara att tänka sig för vid frukosten och luncherna, mer grönsaker, mindre sås. Ganska logiskt. Laddar med några portioner proteinpulver i Smartshaken såklart och en proteinbar också. Man ska alltid ha ett bra mellis med sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar