måndag 17 oktober 2011

Tillbaka till verkligheten

Då var jag tillbaka i min vardag, min härliga träningsvardag. Har lämnat moderna och snygga World Class Nybroplan bakom mig och återvände till det gamla slitna gymmet här i stan. Jag orkade inte ta bussen till någon av de närliggande städerna. Ett helt riktigt beslut nu i efterhand. Det som fick mig att vackla var frågan om hur mycket folk som skulle vara i det lilla gymmet. I nästa ögonblick vände jag på steken... Varför ska en sån grej stå mellan mig och min dröm, vem är jag att behandla och förminska mig själv på det sättet. Istället för 30 min bussresa blev det en 5 minuter cykeltur enkel väg. Ingen stress under passet för att hinna med buss hem, jag kunde köra igenom rygg och armar helt enligt upplägget. Chins, latsdrag, rodd i alla dess former, armar. En favorit för armar är hammercurl med rep i cable, konturerna kommer fram på utsidan av armen upp mot axeln, så snyggt! Idag var förutsättningarna optimala. Lagom med folk, bra musik, en grymt träningssugen Pernilla. Har känt mig motiverad och taggad hela dagen! Det är såna här dagar man blir påminnd om varför man älskar detta. Från att man kliver upp på morgonen. Dricker första muggen kaffe, äter frukosten. Plockar fram dagens matlådor ur kylen, förbereder mellanmålen. Packar träningsväskan på ren rutin. Jobbar. Följer dagens matschema, mellanmål, lunch, mellanmål, träning, efterträningsmål, middag och kvällsmål. Det sitter i ryggmärgen.

Imorgon blir det träning på Må Bättre i Borlänge. En anläggning som ligger någonstans mellan storstadens maffiga anläggningar och det gamla slitna gymmet. Typiskt "lagom". Jag trivs där, det är min hemmaplan. Trots att det väcktes en saknad inom mig när jag passerade flera SATS anläggningar i helgen och sneglade in. Jag tränade på SATS under de år jag bodde i Stockholm. SATS och Delta Gym, två motpoler men ändå lika charmiga på sina sätt. I lördagsförmiddag när jag anlände till Stockholm var det typ "träningsrusningstid". Det slog mig hur många människor som kom i träningskläder på väg till sina anläggningar. Det är fascinerande att det finns så många som delar ens intresse. Okej, alla har kanske inte samma ambitioner med sin träning, alla drömmer inte om att tävla, men vi delar ändå ett intresse. Här uppe märker man det inte lika tydligt. Jag såg till att tanka motivationsförådet.

Nu är det snart dags för kvällsmålet, Mintchokladmousse. Känner mig fortfarande ganska mätt och nöjd efter kvällens middagsmål, broccoligratäng med kassler. Måndagar är en bra matdag, mycket mat, perfekt för mina törstande muskler. Nu ska det byggas till sista droppen. Om två veckor är det dietstart. Fick en nödvändig pratstund med Madde i lördags där jag fick svar på mina funderingar. Nu ser jag vägen tydligare, den väg som ska föra mig framåt mot mitt mål. Jag har fått den feedback jag behövde. Nu är det bara upp till bevis.  Frågan upprepas gång på gång inom mig:  Har du vad som krävs för att nå ditt mål?

Jag är beredd! Let the game begin!

Den magnifika kön till Chokaldmässan i lördags

Sofia Kyrka en tidig söndagmorgon

Söndagspromenad bland träkåkarna på Söder. Vilka känslor denna charmiga huvudstad kan framkalla!




Jag är redo för en lördagskväll på stan =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar