fredag 14 oktober 2011

Leaving home...

Väskan är färdigpackad. Jag är redo för storstaden.

Men först väntar en kväll i Milko Arena (ett finare namn för ishallen här i Säter). Seriepremiär i div 2. Nedsläpp kl 19. I slutet av förra säsongen kvalade laget om plats i div 1 men missade den platsen på målskillnad, 4 mål. Då överdriver jag inte om jag säger att det rådde hockeyfeber här i stan.

Imorgon bitti tar jag tåget mot världens vackraste huvudstad. Stockholm. Hoppas att väderprognoserna stämmer så det fina höstvädret håller i sig. Det kan bli en riktig höjdarhelg. Lyckades få med mig mamma också. Vi lämnar pappa hemma vid tv:n, trav och fotboll imorgon så det lider nog ingen nöd på honom. Först ville mamma bara åka ner över lördagen men jag bokade hotellrum på Scandic Malmen och då kunde hon ju inte säga nej. Mitt på Söder, mitt i pulsen ska vi bo. Jag ser väldigt mycket fram emot frukosten på söndag.

En annan kul grej är att jag ska träffa coach Madde. Hon frågade om jag hade önskemål gällande pass. "Att det blir tungt och svettigt" har jag svarat. Hmmm... jag tror nog att hon kan fixa det. Jag kommer säkerligen att få så jag tiger. Är spänd av förväntan inför mötet. Hon kommer ju även att se hur jag ligger till med uppbyggnaden, och hur vi ska lägga upp planen framöver. Jag har verkligen gjort vad jag kan och följt planen, nästintill prickfritt. Det är ju ett par semesterveckor som kan ha ställt till det men annars har jag tränat hårt och ätit tillräckligt. Tänk om hon totalsågar min form. Nääääee.

Jag får väl återkomma med domen efter helgen. Hoppas ni alla får en underbar helg! Kram

1 kommentar:

  1. Ja hon kan konsten att få en att svettas och köra hårt ;)

    Ha en trevlig helg!!!

    Kram

    SvaraRadera