måndag 3 oktober 2011

På räls...

Det vore dumt att klaga... jag trivs väldigt bra med tillvaron just nu. Det kan gå ett tag mellan tillfällena jag dyker upp här på bloggen. Det är inte prio 1 i livet. Det är kul på alla sätt och vis, och jag är jätteglad om några har tid och lust att följa min enkla blogg, min berättelse om min resa mot målet. Men som sagt att tillbringa tid vid datorn är inte högst upp på agendan för oktober månad. Jag skriver gärna i såväl medgång som motgång men behovet av att skriva är faktiskt större när det blåser motvind. När målbilden inte är lika självklar och när vägen dit inte är lika spikrak. Kanske blir det mer rapportering när det är dietdags för mig... =)

Som det är nu går det mesta som på räls. Motivationen brinner inom mig, jag fylls av inspiration från diverse håll. Med tanke på en överfull kalender är det bra att slå på autopiloten. Träningen är en självklarhet i mitt liv, lika självklart som att jag kliver upp ur sängen på morgonen, klär på mig, äter, borstar tänderna och andra vardagliga rutiner. Den är min klippa att luta mig mot när det blåser inom andra områden. När stressen börjar få överhand då är träningen och gymet min flyktväg. Denna månad kommer att bestå av mycket mer än "bara" träning och mat. Skönt att ha upplägget klart i såna stunder. Det gäller dock att planera och åter planera. Självklart ser jag till att följa upplägget till punkt och pricka i största möjliga mån. Speciellt nu när vi har många roliga saker på G i teamet. Även på jobbet är det mycket på gång. Varje vecka kommer att bestå av aktiviteter utanför arbetstid. Lite stressigt javisst, men det är å andra sidan trevliga saker. Det är också skönt att det kommer såhär månaden före dieten börjar.

Det började redan i fredags med modevisning, två nyöppnade butiker här i stan hade en trevlig happening. Lagom lång kväll, skön musik, bubbel med tilltugg, massor av snygga kläder. På onsdag denna vecka är det hockeyresa med kunder, Leksand- Malmö. Nästa vecka ska jag till Uppsala en heldag på kontaktombudsdag. Veckorna därpå kommer jag att vara i Gävle två dagar per vecka på utbildning vilket betyder hotellvistelse. Det jag ser allra mest fram emot är 15 oktober då jag ska till Sthlm och träffa coachen. Har dessutom bokat in en hotellövernattning så det blir en weekend i huvudstaden. Mycket hotellvistelse kommande månad. =) Jag som älskar hotellfrukostar. Trots att jag inte har börjat dieten måste jag tänka på vad jag stoppar i mig så det blir vissa restriktioner. För mig är inte skräpmat och skit det stora problemet, det är mängden. Det bästa jag vet är en god frukost med t ex grovt bröd, "roliga" pålägg, naturell yoghurt/fil med müsli, kokt ägg. Det är egentligen inte "dålig" mat men det är heller inget jag kan trycka i mig mängder av. Det finns liksom ingen botten i mig. Att en så liten kropp kan rymma så mycket mat...

Nu vet ni iaf att jag lever och mår utmärkt. Har inte strypt mig med hopprepet eller liknande. Tjuvstartade ju nya upplägget i helgen för att testa hopprepspasset. Jösses!!! Körde typ hälften av hopprepsintervallerna och jag kom i ett läge då andningen övergick till ett svagt väsande ljud. Benen skrek, mjölksyran stod upp till öronen, svetten rann. Dessutom är jag totalt kass på att hoppa rep. Jag får börja med att köra "dubbelstuds" mellan hoppen annars "snubblar" jag omgående. Rekordet hamnade på hela 30 hopp i rad... hahahaha. Det var ungefär som att få en elefant att hoppa hopprep. Övning ger färdighet. No chance in hell att jag ger upp. Har hunnit med nya ryggpasset och herregud vad det tog. Vilket upplägg! Jag är salig! Perfekt mix av övningar. Har kikat på passet för framsida ben och ser att det är min tur att köra den himmelska kombinationen av benpress och upphopp! Yes, thank heaven! Eller thank you coachen! Snacka om att träningen är rena lyckopillret.

Nu kör vi ännu en vecka, ända in i kaklet...

Avslutar med lite bilder...



Vacker höstpromenad vid sjön i lördags

Solnedgång vid sjön

Höstfint även inne, nya köksgardiner med tyg från Ikea

Himlen står i brand en tidig morgon

Någon som väntar på att få komma in i värmen när höstkylan kommer

1 kommentar: